Åter hemma, fulladdad med inspiration!

Hej! Nu är jag tillbaka till vardagen i Rimbo igen. Helgen har varit härlig med mycket bra ekipage att titta på och inspireras av, inom både hoppning och dressyr. Dessutom himla skönt att bara få åka iväg en helg sådär. Man får lite ny energi av att byta miljö en stund. Lite småshopping är det enda jag lyckats med. Trodde jag skulle behöva tygla mig ordentligt för att inte shoppa loss alltför mycket, men det har gått bra faktiskt! Jag har köpt en flugmössa till Cosmo som han kan ha när vi är ute och rider, för stackarn blir jätteirriterad på alla flugor som surrar runt huvudet på honom. Sen blev det en söt ljusrosa tröja i lammull också, bara för att den var på rea, så'nt gillar jag!! Och sen blev det i och för sig en sak till, men det måste jag hålla hemligt ett tag eftersom det är en _______ till _____. Tids nog får ni se ;)
Cosmo och mamma har i alla fall bara tagit det lugnt i helgen. De har varit ute på lugna skogsturer där Cosmo har fått ta sig fram över stock och sten, efter en stund hittade han alla sina fyra fötter och klev på riktigt bra. Ikväll har mamma terminsavslutning med Nonneträning. De ska rida igenom LA:1 och jag skulle verkligen vilja se hur det går för dem, men jag måste åka och jobba, så det blir tyvärr inget av med det. I övrigt består veckan av trimning inför söndagens tävling. Känner mig ordentligt laddad, trots att jag dragit på mig någon slags försommarförkylning i helgen. Suck! Men det hinner förhoppningsvis gå över till helgen. Ska försöka rida igenom programmen ordentligt i veckan så att de sitter riktigt ordentligt. När jag inte rider, kör jag på min vanliga taktik att titta på youtubeklipp med dressyrprogrammen, det funkar toppen för mig!
Hur gör ni när ni ska plugga in dressyrprogram?
Ja, nu är det i alla fall dags att sätta lite fart på dagen, har ännu inte gjort det nämligen. Ibland får man vara lite seg under förmiddagen, eller hur? Ska förbi och säga hel till Cosmo också innan jobbet. Man saknar ju sin lilla plutt när man är borta!
Vi hörs!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0