Förlåt mig, kära läsare!

Man blir liksom lite deppig när man inte kan rida och bara har ont. Då blir det också svårt att blogga om sitt hästliv, trots att jag borde det för er skull. Förlåt, som sagt, jag ska ta och skärpa mig! De sista dagarna har jag i och för sig mått mycket bättre och bandaget är mycket mindre nu, så jag har till och med fått på mig mina ridstövlar (i alla fall de med dragkedja, de andra har jag inte vågat prova än) så jag har ridit lite sista dagarna. I veckan har jag dessutom jobbat och det känns skönt att vara tillbaka på fötter ordentligt. Eftersom sommaren gjort sin entré denna vecka har Cosmo och jag ridit ut de dagar jag ridit, varken han eller jag orkade sitta och trimma på en varm och dammig ridbana eller i ett extremvarmt ridhus. Så i torsdags tog vi en riktig långtur på ungefär en mil i ganska högt tempo med mycket trav och galopp. Red förbi det stall som vi hyrde tidigare när vi hade fler hästar tillsammans med mamma och systern och tog en tur längs de gamla ridvägarna. Det var riktigt härligt och Cosmo tyckte det var riktigt skönt att få sträcka ut i härliga galopper längs banvallen. Matte, som då inte ridit på nästan två veckor, satt i sadeln med ett brett leende och bara njöt. Åh, vad härligt det var!!!

Igår, midsommarafton, blev det en skrittur i skogen på 45 miuter. Det var riktigt skönt, vi tog turen kring Näs, där halva turen går precis i sjökanten. Jag stannade till en stund och bara log, vad underbart man har det som hästtjej egentligen, man får helt fantastiska naturupplevelser helt på köpet liksom! Haha, märks det att jag inte ridit på länge eller? Men det är så underbart att få komma upp i sadeln igen när man inte kunant rida på länge. Ni förstår säkert vad jag menar ;)

Framöver försöker jag ladda inför vår hoppdebut 4 juli. Det är på hemmaplan, så jag vill mest se hur han fungerar på en hopptävling, och eftersom han både är duktig på att hoppa och tycker det är roligt, så kan vi ju i alla fall prova på. Det känns ju lite mindre pinsamt att göra bort sig på en hoppbana än en dressyrbana, i alla fall är man har en dressyrhäst ;) Haha, nej, det går säkert bra.

Nu ska jag sova lite. Imorgon ska jag förhoppningsvis ta min första tur på en golfbana! Spännande tycker jag, så jag hoppas verkligen vi kommer iväg och att vädret blir bra. Vi hörs!
/CC

Världens bästa Cosmopolitan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0