Förmiddag i stallet

Hej på er! Vad har ni för er denna fredag? Jag började dagen med ett besök till stallet tillsammans med mamma och Benso i morse (förmiddag för vanliga, arbetande människor). Jag mockade och mamma skötte Cosmo och sen red hon i ridhuset medan jag glatt såg på från läktarplats. Och Cosmo gick så himla bra idag! Vi bestämde att mamma skulle rida mycket övergångar framåt redan från början och, som vanligt, blev han jättefin utav det och kom igång riktigt bra med baken redan från början. Det blir så'n otrolig skillnad i hans rörelser när han kommer igång lite mer! Nog för att det är tråkigt att inte kunna rida, men man lär sig väldigt mycket av att se sin häst under ryttare också!

I veckan är det övernattningsläger för fem hästtjejer i stallet, så det är full rulle från tidig morgon till sen kväll. Jätteroligt med så mycket aktivitet! I helgen börjar dessutom ett tvådagars hoppläger och jag har lovat att sova kvar hos dem lördag till söndag. Det blir som att jag också får åka på ridläger ju! ;)

Jag fotade förresten mammas snygga väst som hon invigde idag, men jag måste bara få över bilderna till datorn hemma så kommer de upp på bloggen sen! Nu ska jag fika lite mer på resterna av min supergoda tårta som jag bakade igår ;)

Vi hörs!
/CC 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0