HippHopp

God kväll!

Idag har jag och Cosmo hoppat. Vi tog mamma till hjälp fran backen och byggde en kombination och ett enkelt räcke. Han kändes fin och framåt, lite busig men verkade tycka det var roligt i alla fall. Mamma, som inte sett honom hoppa på jag vet inte hur länge, har bara hört om våra framgångar på hoppbanan, men hon var riktigt imponerad över vilken förvandling Cosmo gjort när det gäller hoppning. Från sur och grinig häst som helst backade sig egenom en bana utan att ens titta åt ett hinder, till att glatt skutta över alla möjliga sorters hinder, både småskutt och höga oxrar. Han har verkligen börjat tycka det är himla roligt att hoppa och liksom suger tag i hindren vid anridningen. Han gick rätt bra idag och hoppade med fin bjudning. Dock slarvade han lite med bakbenen på räcket - han har lite svårt med enkelhinder på lång anridning. Men det blir säkert bättre det också snart! Roligt var det i alla fall och snart är det dags för hopptävling! Det var liksom ett tag sedan sist... ;)




Här är jag och min förra fining Fenita (-92 E Feliciano - Robin Z) på vår första, och tyvärr också vår sista hopptävling, innan hon jättetråkigt nog blev utdömd pga en skada.

Efter ridningen var jag och Cosmo dyngsura av svett. Jag har alltid säkerhetsväst på när jag hoppar, men oj vad varmt det blir därunder!!! När jag satt av droppade det svett av Cosmo och när han skakade på sig fick jag mig ett rejält stänk av hästsvett. Varmt varmt varmt! Cosmo fick en välförtjänt dusch när han kom in och han är så söt när man badar honom. Han leker med vattnet och fångar strålen med munnen och skakar runt, så det blir vatten i hela spolspiltan. Matte kommer såklart inte undan hon heller, så allt runtomkring Cosmo är dyngsurt när man går därifrån! Å andra sidan gör det ju ingenting när man får sig en sval dusch efter ett varmt ridpass! Efter duschen gick vi ut en sväng och Cosmo fick beta en stund och vi gosade och hade det trevligt i kvällssolen. Han är så underbar min fina häst. Skulle fota hur snygg han var när han stod och visade upp sig, men dessvärre hade jag ju glömt mobilen hemma, så det blev inga bilder idag...

Imorgon ska mamma rida. De är ett gäng som har ridläger i stallet i veckan och i morgon ville mamma också vara med, för då skulle det bli pizza och vin efter ridpasset. Såklart att hon väljer att vara med då!! ;) Jag ska bara njuta av sol och värme imorgon tänkte jag innan jag börjar jobba i morgon eftermiddag.

Ha det fint mina vänner, så hörs vi!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0