Premiär för utomhushoppning

I det fina försommarvädret var det premiärhoppning på utebanan för Cosmo och mig. Och Cosmo tyckte det var himla roligt! I början var det så roligt att han till och med försökte bocka och kasta sin matte ur sadeln för att kunna busa vidare efter hindren. Men matte höll sig fast, ingen fel på det knäslutet inte!! I övrigt kötte sig Cosmo fint. Han stannade en gång på ett räcke med lite lådor under, men vid andra försöket hoppade han och sen har det gått fint under hela träningen. Avslutade med en bana på ungefär 1 meter. Han blev lite kort på vissa av hindren och liksom "klättrade" över dem, men efter lite gas och lite mer övertygelse från matte i sadeln så gick det jättebra.
Jag är jättenöjd och han var verkligen fin!

Imorgon är jag ledig och har en uteritt på planeringen. Hoppas bara vädret vill vara fint och låta solen lysa lite på oss! Cosmo har gått många ganska hårda pass nu senaste dagarna, så han behöver lite skogsluft. I helgen blir mamma hästvakt och då kommer de förmodligen också ta sig ut en sväng i skogen.

Nu är det duschen som gäller för mig. Det blir lite svettigt när man rider på Storcosmo i varma solen! Hörs imorgon!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0