Slottsnatt

Hej på er! Ledsen att jag inte tagit upp bloggandet nu när jag är på hemmaplan igen, men jag har varit på slottet och sov även där i natt. Lyxigt när man kan bo på jobbet när man har kort tid mellan passen. eller hur?! När jag kom hem möttes jag av Häst & Ryttare i brevlådan. Det är en himla trevlig tidning tycker jag! Eller vad säger ni? Kul med en tidning som riktar sig till en bred publik och som tar upp olika discipliner. För det finns inte många hästsportstidningar som kan läsas av både barn och vuxna med helt olika typer av hästintresse, men det lyckas faktiskt Ridsportförbundet mycket bra med tycker jag!
För Cosmos del blir det jobb senare ikväll. Igår red vi ut drygt en halvtimma och när vi kom tillbaka red jag igenom söndagens program på banan. Cosmo trodde att jag var heltokig som skulle tvinga ut honom på banan "när han var klar för dagen" och gjorde allt för att komma undan mattes instruktioner så länge det var möjligt. Detta gick bra genom ungefär hela LA:1an. Därefter lossnade han lite och slappnade av när jag red igenom nästa program. Det gick i alla fall okej och sista uppridningen var klockren. Med början i trav till en bra halt, ryggning 6 steg och därefter fram i vänster galopp som var spikrak och till en ny, jättefin halt som avslutning. Med en massa klappar och en leende stolt matte var Cosmokatten och matte mycket nöjda ;)
Förresten kommer Sus på lördag och trimmar igenom lite inför söndagen. Ska bli jätteroligt att rida för henne igen. Både hon och jag har haft fullt upp sista tiden, så vi har inte hunnit med riktigt, men nu så!
Vi hörs!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0