Sommarstädning

Hej!
Hoppas allt är bra med er idag. Jag sitter och förbereder mig för jobbkväll efter en heldag i stallet. Jag började med en träning för Elin i förmiddags. De hade värmt upp en stund när jag kom och när jag frågade hur hennes ponny (Madde) kändes, svarade hon att hon var ganska lång och lite seg... Hon tog tyglarna och vips, så var den där långa sega formen borta! Och jag såg inte skymten av det hon pratat om under hela passet. Madde var super i formen och jobbade riktigt bra bakifrån. Kul!!!
Efter Elins ridning blev det en sallad och lunchpaus och sen bar det tillbaka till stallet igen. Trots att det varit lite svalare idag hänger det åska i luften och flugorna var helt hemska mitt på dagen, så jag tog ut Cosmo en stund barbacka och jobbade ungefär en halvtimma på banan. Huh vad jobbigt det är att rida barbacka! Man måste verkligen kämpa hela tiden och sitta mitt i balans. Svårt, men väääldigt nödvändigt! Speciellt när man inte ridit så mycket på ett tag. Känner att jag skulle behöva något som triggar mig lite nu, så jag pressar mig lite mer varje gång.. Men men, det är ju sommar och efter söndagens hopptävling kommer Cosmo åka till sommarbetet, så han ska nog få lite lugn och ro ett par veckor.
Förresten hann jag med något annat mycket nödvändigt idag också! Nämligen att städa mitt skåp! Tyvärr har vi väldigt små och svårmöblerade skåp, så man får göra det bästa av situationen, framförallt om man som jag har två sadlar att klämma in. Men jag hade fyndat lite nya förvaringslådor för att få lite mer ordning och reda. Se vad bra det blev! Var sak på sin plats ;)
Dock finns det lite kvar att göra i överskåpet...
..Men man ska väl ha något att sysselsätta sig med under semestern också!? Bara tre dagar kvar nu och sen är det två veckors ledigt! ;)
Vi hörs!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0