Värmebölja!

Hej på er denna härliga sommarkväll! Jag har precis kommit ur duschen och sitter nu i soffan och ska titta på film innan det är dags för sängen. Dagen har varit varm, lång och härlig. Som vår plan var tog vi ett varv på golfbanan idag. Mina tidigare erfarenheter är endast att jag tagit mig igenom ett par minigolfbanor i mitt liv, men idag blev det alltså golf "på riktigt". Vi spelade nio hål och jag hade verkligen inte ett godkänt resultat, men några riktigt bra träffar fick jag faktiskt till! ;)

Ridningen fick ske nu på kvällen när det i alla fall var ett par grader svalare. Jag tog ut Cosmo i ridhuset en stund och kände på honom. I början var han lång, seg och knackig, men svarade i alla fall fint framåt och hade faktiskt lite tryck i sina sega små fötter, så efter en stunds arbete blev han faktiskt riktigt fin. Men eftersom matte inte ridit på ett tag och värmen fortfarande var påtaglig, så var orken snart slut. Men han hade jobbat på fint och vi tränade lite i galoppen och red på en liten fyrkant med kvartspiruetter i hörnorna. Han var riktigt fin som sagt och alldeles dyngsur av svett när vi var klara, så då fick han en välförtjänt dusch och lite massage och stretch.

Nu blir det filmkoll. Vi hörs!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0