Wiiiieeeh! Jag har RIDIT igen!!!

Haha, tänk att man kan bli så lycklig av tio minuter på hästryggen igen!! Jag lurade med syrran till stallet och tänkte att hon skulle få motionera Cosmo lite. Sagt å gjort! Efter att jag tränat lite med Elin och hennes ponny Madde (som var superduktiga idag!), kom syster Fia med dottern Mira och Madde som barnvakt. På med alla grejer och sen gick vi ut i ridhuset. Fia har ju inte ridit sen hon blev gravid i princip (Mira blir ett år nu, så det är ett bra tag sen!) så hon var lite ringrostig, men tyckte det var himla roligt och stort på storCosmo. När jag satt där blev jag så himla ridsugen så det nästan gjorde ont, så när Sofia tyckte att det räckte, tog vi av Cosmo sadeln och så satt jag upp barbacka en stund i helt fel byxor, en gympasko och en strumpa om storfoten. En härlig syn må jag säga, men Oj vad lycklig jag var när jag fått rida lite igen!!
Inget skolexempel att rida i bandagerad fot och strumpa, men vad gör man inte?!
Lycklig tjej tillbaka på hästryggen!!

Lite smärta får man tåla när man ska upp i sadeln igen! Lycka!

Aaa, det var härligt! Ikväll har vi firat mamma som fyller år idag, Grattis bästa mamman! Jag slog på stort på förmiddagen och bakade prinsesstårta. Närmaste familjen blev livrädda eftersom de vet hur fruktansvärt dåligt det brukar gå för mig när jag ska baka, men efter lite provsmakning fick jag väl godkänt! (Dock fick jag göra om både fyllningen och bottnarna och höll på att sätta eld på köket.. Men tillslut blev det bra!) Mamma fick dessutom en supersnygg väst från Cavallo med brodyr på ryggen. Hon måste ju se lite snygg ut när hon rider runt på SnyggCosmo ;) Ska försöka fota imorgon när vi ska till stallet så får ni se!
Förresten måste jag återigen säga, jag vet att jag kanske tjatar lite, att jag är helt fascinerad över denna Svante. Han har magi i fingrarna den mannen!! Igår fick Prezident sig en omgång och det är så roligt att vara med och se. Man lär sig sjuuukt mycket varenda gång!
Vill också passa på att skicka en STOR kram till Veronica, som efter tre timmars slit med att få in *#%€* Prezident i transporten tvingades gå hem med honom kl 00:35 i natt! Jag vet inte hur långt det är, men det är inte kort promenadavstånd direkt.. Stackars, stackars stackars!! Kunde jag hjälpa hade jag gjort det!!
Nu är det i alla fall dags för sängen. Ciao!
/CC

Kommentarer
Postat av: Veronica

Åh tack Chrille! Å jag kunde inte gå över bron på banvallen för den var tydligen avstängd:( så jag fick gå genom vallby hage... Oj oj va less jag var!

2010-06-18 @ 09:13:27
URL: http://prezidentochjag.blogg.se/
Postat av: Carro

Åh, vad roligt med nya fina bilder! Ser praktiskt ut att rida barbacka i vita byxor =)



2010-06-18 @ 11:15:10
Postat av: Christin

Carro: Haha, Visst är det praktiskt!! :D Vad gör man inte för några minuter i sadeln!?!



Wirre: Suck, ja men det är en himla tur i alla fall att det ändå går att gå dit.. Vad hade ni gjort annars liksom? Stackare..!

2010-06-18 @ 15:10:17
URL: http://ccdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0