Bakom kulisserna

Godkväll kära vänner!
Jag sitter med laptopen i knät och telefonen bredvid mig och planerar, räknar, skriver, ringer och smsar. Det är dags för tävlingar hemma i helgen - Chicken Cup! En kombinationstävling för ponny med dressyr på långfredagen och hoppning på påskafton. Vi har betydligt fler starter än vi ens hade kunnat hoppas på, vilket såklart är jätteroligt, men sätter ytterligare press på oss som arrangörer. Bara att få ihop funktionärer till den här tävlingen är ett jätteprojekt - ett projekt som jag jobbar på! Därför blir det många telefonsamtal, sms och mail för att få ihop allt så bra som möjligt och i god tid. Det är alltid betydligt mer jobb än man tänker sig när man arrangerar tävlingar, men trots att man sliter sitt hår för att få ihop det eller står som banpersonal ute i regnet i flera tiimmar, så är det himla roligt! Vi har trevligt ihop och har börjat få så pass bra rutin på tävlingsarrangemang och med nya anläggningen har saker förenklats mycket, så det går ganska bra även vid stora tävlingar. Nu har dock den efterhängsna vinter ställt till det lite för oss. Parkeringsytan har minimerats ordentligt, men jag hoppas vi får ihop det i alla fall! Vill du hjälpa till som funktionär? Hör av dig till mig, för det finns alltid något du kan hjälpa till med! ;)

Mamma tar hand om Cosmo ikväll och tränar för Nonne. Hon ringer säkert snart och meddelar hur det gått. Resten av veckan blir nog ganska lugn. Eftersom vi ställt om klockan nu också, tänkte jag försöka rida ut imorgon efter jobbet, hoppas bara vädret blir fint!!

Nu ska jag nog stänga av här och gå och lägga mig. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0