Barbackaritt!

Godmorgon! Hoppas ni alla mår bra.

Igår red jag barbacka, som utlovat! Tog ut honom en stund i ridhuset i gårkväll och red drygt en halvtimma i både skritt och trav - Modigt eller hur?! Han skötte sig riktigt fint min lilla Cosmo, men jag är lite för feg för att prova galoppen än. Galoppen som sådan är nog inget problem, det är snarare övergångarna jag är lite skeptisk till. Misstänker att det kan bli lite springigt när jag inte riktigt vågar rida på honom, och då blir det inte lika roligt att vara utan sadel.. Men vi jobbar på det här, så snart ska vi säkert prova på! Undeligt egentligen, jag som alltid varit lite feg på hästryggen. Efter ett par års uppehåll köpte jag Cosmo och är modigare än någonsin, trots att han är en av de tuffaste hästar jag haft med att göra och att jag gjort en riktigt ordentlig resa av honom som slutade med helikopterambulans till Karoliska Sjukhuset. Motgångarna har istället gjort mig mer och mer målmedveten och har gjort att jag och Cosmo dessutom kommer otroligt nära varandra. Så det där klassiska att "inget ont som inte har något gott med sig" stämmer verkligen. För jag har verkligen utvecklats otroligt mycket på den korta tid som jag haft honom och det är mycket tack vare att han inte alltid är så lätt att ha att göra med. Jag har utvecklat ett helt annat säkerhetstänk och har en mycket tydligare målbild i mitt arbete med honom. Det tillsammans är nog största orsaken till att jag blivit lite modigare på hästryggen, vilket verkligen har varit välkommet!

När jag kom till stallet igår var pappa där tillsammans med "Onsdagsgruppen", ett gäng gubbar (inget ont, grabbar!) som snickrar och fixar lite av varje och har trelvigt ihop. De höll på att sätta upp dörrar i cafeteriadelen igår och det bev verkligen jättefint! Det är så roligt när det alltid är saker på gång där nere. Och att cafeterian blir så fin!!! Jag är lika överväldigad varje gång man går dit, där kan man sitta i värmen och ta en kaffe samtidigt som man tittar ner på verksamheten i manegen. Det är dessutom väldigt poppis, så man kan alltid träffa ett par klubbkompisar att prata lite med, vilket är himla trevligt. Har ni vägarna förbi så kom upp och ta en kaffe hos oss vetja!

Cosmo Bus!

Kommentarer
Postat av: Carro

Busbollen!

2010-03-11 @ 09:25:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0