Det går inte alltid som man tänkt sig..

Hoppas allt är väl med er, själv är jag fortfarande lite uppgiven efter gårdagens hoppträning. Cosmo var inte alls med mig och vi var fler än vanligt och hade dessutom en del lydnadsövningar på schemat. Detta gjorde att det blev mycket långa skrittpass mellan hoppningen och Cosmo är så svår att starta upp igen efter en stunds skritt eller vila, så jag fick liksom börja från noll igen, så fort det var vår tur att hoppa. Jag fick aldrig in något flyt, men hoppade i alla fall duktigt över de små hindren i lydnadsövningarna. Mot slutet blev det dags att hoppa en liten bana med alla lydnadshinder och därefter avsluta med två ”titthinder” Vattenmatta med räcke över och en oxer med vita ”sockerbitar”. Precis innan vi skulle börja hoppa började Cosmo strula, sparkade bakut och tjafsa. När jag väl fått honom i en vanlig galopp började vi banan och gjorde det riktigt bra - tills det var dags för vattenmattan. Började med ett stopp, fortsatte med två, tre, fyra… Sara la ner bommen, tog bort bommen, smackade och jag red och drev och smackade och… Inget fick Cosmo att hoppa över den där jäkla mattan! Till slut fick jag honom över den och han fick massa beröm och klappar, men när jag skulle rida an en gång till var det samma visa igen. Han var liksom helt blockad, så efter att jag tvingat över honom ytterligare en gån bad jag att få göra något helt annat istället, så jag red på ett vanligt räcke och tänkte avsluta med ett bra språng där, men då var Cosmo så pass blockerad att vi inte ens tog oss över det. Sara sänkte det och vi låg på en volt och rullade över det några gånger. Sen höjde hon upp det igen som avslutning, men då var både jag och Cosmo så trötta att vi inte kunde ta oss över det med flyt, så vi sänkte igen, rullade över och avslutade med det. Jag var alldeles uppgiven och trött, men Cosmo var också trött och alldeles svettig och jag tror han var lite seg i kroppen efter tidigare dagars arbete. Så kan det bli ibland och det är bara att ta nya tag! Vi gjorde så gott vi kunde just då och mer än så är det ju svårt att prestera. Det kan ju inte gå jättebra jämt, tyvärr!

Idag får Cosmo en promenad med mamma. Jag ska vara kvar i stan med jobbet och ha lite bokslutsmiddag på Hard Rock Café. Ska bli skönt med ett litet avbrott och ha lite trevligt med god mat och dryck och trevliga människor. Kanske blir det en smarrig Cosmopolitan i baren, så man inte får total Cosmoabstinens ;) Resten av veckan laddar vi upp inför start i LA:1 på söndag på hemmaplan. Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0