Hoppehästen Cosmo!

Godmorgon! Ja, nu har jag en hopphäst snart för Cosmo är så himla duktig på hoppträningarna nu för tiden! Igår stannade han på vattenmattan ett par gånger och precis när Sara rekommenderade lite draghjälp (alltså efter tre försök och efter att redan ha lagt ner bommarna lite) gick jag på det en gång till och då hoppade han så fint, så vi klarade det utan draghjälp! :D

Förutom första försöken på vattenmattan var han otroligt lydig och fin och sög tag i hindren ordentligt - det är ju så roligt att hoppa då!! Vi avslutade med en liten bana som blev lite okoncentrerat och inte så mycket flyt över de första hindren, men mot slutet blev det mycket bättre. Han är lite svårstartad Cosmo, så när man har honom igång är det bara att köra på, för man måste liksom "starta om" honom när han skrittat en stund, så jag tror det var därför han blev lite okoncentrerad då eftersom det blev en stunds skrittande medan vi väntade på vår tur att hoppa banan. Men han är så duktig och verkar tycka det är jätteroligt att hoppa!

Kanske detta är något att satsa på framöver?! Någon som är duktig på att stå på huvudet som vill hjälpa till!? Haha, vilka galningar!!

Google Bildsök

Nej, det där överlåter jag så gärna till herrarna här som verkar göra det så bra. Jag tänkte istället rida igenom programmen i lite lätt form ikväll, bara för att jag själv ska känna in linjerna ordentligt. Sus kommer förresten på lördag så vi får trimma igenom honom inför söndagen. Jag planerar förresten att starta på hemmaplan nästa helg också, blir bara LA:1 för oss då, känner att jag inte riktigt har tid och energi att läsa på ett helt nytt program till, så jag tar en sak i taget och kör därför bara en klass då. Så är åtminstone planen för nu. KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0