Ingen rolig träning

Nej, igår var känslan inte alls bra. Sus var där, men Cosmo känndes "knackig" och framförallt ovillig, vilket inte alls är likt honom. Istället för att lyssna och försöka göra rätt som han normalt sett gör, kändes det istället som att han gissade vad jag kunde vilja att han skulle göra och hade ingen energi alls. Dessutom blev han tung, precis som i lördags och det har jag sällan eller aldrigt upplevt med honom. Sus satt upp och red en stund och kände på honom också och sen red vi honom bara framåt/nedåt med energi. Han blev bättre mot slutet och jobbade på bra i sin låga form, men fortfarande var känslan att han inte var riktigt med mig. Han var dessutom tjurigare än vanligt i stallet, så något stör honom, men vad? I och för sig är det ju vårkänslor och pälsfällning på gång, vilket naturligtvis påverkar honom. Vi kör på några dagar med lång och låg form och jag ska försöka massera honom lite också tänkte jag. Mamma tränar ikväll, men hon skulle köra på samma plan. Skönt i alla fall att vi har samma tankar med honom.

Nu blir det jobb för mig som vanligt - hoppas jag! Jag har kontoret mitt emot KTH och med tanke på massakerhotet som kom igår mot dem, känner man sig inte helt trygg. I och för sig hade de gripit någon inatt som erkänt att han lagt ut hotet, men helt säkert känns det ändå inte. Hoppas bara att det verkligen var han, så ingen annan dyker upp där.. Nej, nu är det något fel på bussen också. Börjar fint denna måndagsmorgon! Ciao ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0