Jag har nog en ny idol ;)

Ja, jag har en ny idol! Svante är helt fantastisk, jag är så imponerad över hur han hanterar hästarna, hur han rör dem och hur klok han är i sitt agerande. När jag ställde ut Cosmo på gången började han småsnappa i luften och surade lite, men så fort Svante började hantera honom, lugnade han sig och koncetrerade sig bara på behandlingen istället. Till en början stod han dock och höll huvudet högt och hade svårt att låta bli att koncentrera sig på vad som hände runtmkring, men ganska snart lugnade han sig, sänkte huvudet och brydde sig inte alls att det kom in hästar både framför och bakom honom. Som jag skrev tidigare har jag upplevt en otrolig skillnad på honom och Svante bekräftade mina tankar. Det är ju så svårt att se hur ens egen häst utvecklas i kroppen eftersom man ser dem varje dag, men Svante tyckte han har ändrat sin överlinje mycket, vilket såklart är jätteroligt att höra!

Jag berättade också att jag senaste veckan haft lite problem i högergaloppen. Han vill inte riktigt jobba runt sitt inre bakben där och har dessutom varit lite gallig där. Jag berättade detta för Svante som kände lite på rumpan på Cosmo och bekräftade återigen min tanke, en liten låsning fanns det där som han lossade på. Vad skönt att man fick en förklaring till att han gjort som han gjort.

När Svante var klar tog jag med mig Benso och Cosmo på en promenad i härlig vårsol. Det är så skönt när det börjar smälta på backen och jag känner hur glad jag blir av solen och ljuset. Våren är verkligen välkommen nu!!

Veckan blir naturligtvis ganska lugn med tanke på behandlingen idag, men jag måste försöka rida igenom programmen lite inför tävlingarna framöver. Ska försöka skritta lite barbacka och rida igenom programmen så, bara för att känna på linjerna ordentligt. Har kommit på att det är smart att kolla in andra ryttare på Youtube också, det funkar bra för mig i alla fall.

Sitter hemma i soffan nu och dricker thé och myser. Tomas är och tränar ikväll, så jag är ensam med datorn i knät i TV-soffan. Faktiskt himla skönt att få vara lite själv ibland också och bara ta hand om sig själv, eller vad säger ni? Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0