Lite av varje

Hej på er!
Ledsen för lite taskig uppdatering under helgen. Min dator har varit på vift hos mor och far under helgen, så då fick det vänta lite med bloggandet! Det har dock hänt en del sen sist. I lördags var det Susträning, Cosmo var inte särskilt samarbetsvillig utan sköt mig ur sadeln åt alla möjliga och omöjliga håll, var tung i handen och inte alls pigg på lite arbete. Mitt tålamod och min energi var verkligen körda i botten efter en dryg timmas arbete, men han gick iaf lite bättre mot slutet, så när jag promenerade med honom efteråt och tog ett par djupa andetag var jag rätt nöjd ändå. Det tråkigaste denna helg var ändå helt klart vädret. Tö och slask gjorde dessutom att det rasade massa snö från ridhus- och stalltaken. Gjorde vissa hästar helgalna, men som tur var hade det mesta fallit av innan det var dags för mig och Cosmo att rida och han brydde sig inte alls om att det knakade lite i taket efter en stund. Resten av lördagen spenderades på Rånäs Slott, där jag ryckte in och jobbade några timmar i serveringen. Roligt att komma dit igen, det ar ett tag sen sist så det var roligt att träffa alla igen!
Under söndagen var det körtävlingar (Dressyr) i Ridhuset. Trots snö och tö kom ca 20 ekipage till start i lätta och medelsvåra program. Jag hade lovat vara speaker, vilket var jätteroligt eftersom jag aldrig sett en körtävling i mitt liv, förutom de man ser i globen, typ.. Jättekul med dressyrprogram som kördes på 20*60 bana och en massa söta ponnyer och hästar. Allra roligast var ju såklart att vårt enda hemmaekipage inom körning (i alla fall vad jag vet, ledsen om jag missar nån här nu,skäll på mig i så fall!!!) tog en hedrande andraplats under deras debut på dressyrbanan, Grattis!!
Nu ska jag dra vidare. Mamma rider ikväll, men vi hörs!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0