Ny tävlingsdag imorgon

Hej mina vänner!
Jag ska snart bege mig till stallet och förbereda och träna lite inför tävlingen imorgon. Sus kommer i eftermiddag, så vi ska trimma lite och känna på linjerna. Igår var jag jättetrött, så jag red bara igenom programmet en gång efter att ha ridit fram honom och jobbat en hel del med den förvända galoppen. Han strulade lite när jag red på linjerna, men när jag väl red igenom programmet sen gick det mycket bättre. Jag kunde programmet ordentligt och vi gjorde inga stora missar, så då fick det räcka för då.
På förmiddagen idag har jag besökt Hästshopen i Norrtälje och införskaffade ett par nya tävlingsridbyxor och ett vitt schabrak från Eskadron. Bra ställe det där, både på webben och i butiken. Ridbyxorna var dessutom på rea och det fanns bara ett par kvar - och de satt jättebra på mig! Ibland har plånboken tur!
Senare ikväll ska jag åka och jobba lite. Inte världens bästa uppladdning inför tävling, men första start imorgon är senarelagd till 09:30 istället för planerade 08:00. Detta eftersom antalet starter inte var så högt och med hänsyn till att vi ställer om klockan inatt till sommartid. Jag har fått min starttid till 10:26 och när det dessutom är på hemmaplan behöver jag ju inte ha tid till transport och så, så jag behöver inte vara i stallet vråltidigt - Skönt!
Nej, nu är det dags att byta om och åka. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0