Sol Sol Sol Sol SOL!!

Är det inte underbart!? Våren har hittat hit på riktigt och jag älskar det! Åkte ner till stallet vid åttatiden i morse för att släppa ut hästarna. Och trots att jag var supertrött efter att ha jobbat sent igår kväll, var det helt okej att gå upp när man kunde se solen utanför fönstret.

Utsläppet var dock inte helt smärtfritt... En av de nya ridskolehästarna, en stor kraftig nordistyp, tycke inte alls han behövde gå tillsammans med mig, utan travade iväg med mig hängandes efter i grimskaftet precis när vi nått grinden till hagen. Det gick bra i typ tre meter, sen slet han grimskaftet ur handen på mig och sprang iväg... Suck! Vi släppte ut de andra och försökte få tag på odjuret, efter ett par vändor fram och tillbaka i galopp och backutsparkar kom han glatt och lät sig bli infångad. Men det räckte såklart inte med det. När vi passerade grindhålet tog han sats och kickade sig in i hagen så jag tappade honom igen, den här gången var han som tur var innanför staketet så han fick springa om kring i hagen med grimman på och en stump av ett trasigt grimskaft hängandes däri. Tjugo minuter senare var det inga problem alls att gå in till honom och ta av grimman. Jäkla hästar, man känner sig otroligt liten när de utnyttjar sin styrka och storlek. Man har verkligen inget att sätta emot när de sätter den sidan till, även om det så bara är en liten ponny. Tur att det gick väl idag trots allt.

Nu sitter jag i soffan och laddar upp lite inför eftermiddagens träning. Red igenom programmen igår och han var okej, men lite för seg, inte alls så på tårna som jag vll ha honom. Men jag hoppas han känns bättre idag, och att jag kan rida igenom honom ordentligt. Nu ska jag vila mig en stund innan det är dags att åka igen. KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0