Ytterligare en tävling avklarad

Jajamensan, nu har vi alltså klarat av ytterligare en tävling! Om vi tar det från början, spolar vi tillbaka bandet till träningen igår. Cosmo var på ett sånt där underbart humör och ville verkligen vara tillags och det var han verkligen också. Han var otroligt känslig och med bra schwung i steget. Energin var på topp och han var bara helt underbar, sådär som bara Cosmo kan vara! Både jag och Sus var jättenöjda och Cosmo var väl medveten om att han gjort ett bra träningspass. Efter jobb och några timmars sömn var jag i stallet igen i morse.

De flesta förberedelser var redan klara, så vi knoppade och putsade av Cosmo så han blänkte och var riktigt fin! Väl på framridningen kändes han jättefin och följsam. Till stor glädje för både Cosmo och mig såg jag Sus på läktaren när vi värmde som bäst. Han kändes bara bättre och bättre och Sus tyckte också han såg fin ut - så med självförtroende red jag in på banan och... han blev jättetjurig!! Slog mot min skänkel vad jag än gjorde och bara surade. Han var verkligen som förbytt när vi kom innanför dressyrstaketen och jag vet verkligen inte vad som tog åt honom. Dock gjorde vi visa rörelser helt okej och vi slutförde åtminstone programmet och trots att jag var besviken på Cosmos utspel, var jag ganska nöjd överlag och tyckte att jag gjorde det bästa av saken, något jag också fick bekräftat från mamma och Sus som följt med från läktaren. Något jag verkligen var nöjd med var att Cosmo inte alls brydde sig om vad som hände omkring honom, vilket var himla skönt! Nivån var överlag väldigt låg och trots att vi bara hamnade långt under godkänt resultat hade vi en hel del ekipage bakom oss. Många hästar var jättespända och kastade sig från olika håll över ridbanan. För oss kändes det som att vi bara måste jobba på rutinen så kommer säkert resultaten snart. Nu ska vi ta det lite lugnt i veckan. I och med påsken får jag dessutom lite ledigt. Har tagit ut onsdag och torsdag mot lite komptimmar, så jag får ihop nästan en vecka ledigt! Vi har dessutom stora ponnytävlingar hemma över påsken, så jag hoppas bara vädret blir bra så att man kan vara ute utan att frysa ihjäl, blåsa bort eller bli dyngsur. Jag hoppas verkligen vi ska hinna med lite uteritter jag och Cosmo under veckan, så då vill jag ju verkligen att vårsolen ska titta fram på oss!!  Nu ska jag sova, vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0