Äntligen tillbaka i sadeln!

Cosmos sår har börjat läka riktigt bra nu. Äntligen!! Det blev dock ingen tävling idag, men jag har i alla fall ridit i helgen och Cosmo har fått komma ut med sina kompisar i vanliga hagen igen. Det är himla skönt att han börjat göra av med all överskottsenergi!! I fredags släppte jag honom på banan en stund och han var helt galen och gjorde alla luftkonster han kunde komma på - samtidigt. Han är verkligen inte rolig när han inte får jobba och när han dessutom gått ute i liten sjukhage är han inte rolig att ha och göra med. Men när han var nöjd med caprioller och bocksprång kom han snällt och lät sig fångas in igen. Igår vågade jag sitta upp i sadeln igen och joggade honom på ridbanan, red mycket i lätt sits och gjorde massor av övergångar för att få honom att lyssna och koncentrera sig på mig. Han jobbade bra i lång och låg form och var riktigt avslappnad och fin, trots att det var längesen han fick jobba av sig.

Idag jobbade jag honom också på banan, men höjde kraven lite. Han kändes så himla fin, så jag trimmade lite på bytena, något som Cosmo verkade tycka var en toppenidé ;) Han gjorde jättefina byten och tillslut provade jag fler byten på diagonalen. Vi klarade 5 stycken!!! Jag satt och red med ett leende från öra till öra och var supernöjd med fina hästen.

Imorgon ska mamma träna lite och jag ska ner till stallet och hjälpa Elin som ska rida för mig en stund. Nu blir det duschen och sen söndagsmys!

/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0