Dressyr ackompanjerat av regn

Okej att regnet behövs, men det är ju ganska tråkigt när man ska rida i regnrusket! I alla fall var det ganska svalt och skönt i ridhuset och eftersom Cosmo vilade igår var han taggad och sugen på jobb. Jag jobbade mycket med skänkelvikningar, började i skritt och gick sen över i trav och försökte hela tiden få honom att bibehåll takten och fortsätta ta för sig mark. Han är duktig på att bibehålla takten, men blir lätt lite väl kort i steget, men det blir bättre. Jag försöker tänka lite mellan- eller ökade gångarter när jag gör skänkelvikningarna och då går det lättare. Han blir starkare hela tiden och då orkar han kliva på bättre i sidvärtsrörelsen. I galopparbetet blev han lite väl taggad och hade svårt att ta stödet på ytter. Jag försökte göra lite slutor för att få honom att ta skänkeln ordentligt, men han blev alldeles för stressad av det idag och han galopperade mest på stället då, så istället gjorde vi en massa övergångar och serpentinbågar med byten och då fick han lite mer koll på alla fötter och han blev lydigare.

Imorgon är jag ledig och mamma kunde inte träna så jag rider istället för henne imorgon. Ska bli kul att träna för Nonne igen, det var ett tag sen sist! Dessutom ska Elin träna för mig innan mitt pass. Tänkte ta en powerwalk till stallet imorgonbitti och göra färdigt mockningen och hans mat för dagen, så jag bara kan ta ridnngen sen imorgon kväll. Resten av veckan jobbar jag kväll varje dag och kommer dessutom att jobba hela helgen. Ska försöka rida ut lite och träna en del däremellan. Förhoppningsvis är vädret med oss!

Nu blir det TV-tittande i soffan tills det är dags för sängen. Vi hörs!
/CC

Kommentarer
Postat av: veronica

Va kul!!! Ja ska se till att P är frisk och igång tills dess! Vad var det för hus ni tittade på?

2010-05-24 @ 08:29:02
URL: http://prezidentochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0