En bloggares bekännelser

Ja, jag vet att jag varit en mycket dålig bloggare. Knappt värd att kallas bloggare faktiskt. Förlåt förlåt förlåt mina kära läsare! Det har bara varit lite mycket som snurrat runt i skallen senaste veckan med jobbyte och annat som tagit upp min tid och energi. Men jag tänker på er, kära läsare, det gör jag verkligen och jag ska verkligen försöka bättra mig!
Senaste dagarna har varit varma, svettiga och ganska intensiva. Cosmo är jätteirriterad på alla flygfän som sommarvärmen tagit med sig, men annars verkar han trivas ganska bra med värmen. Han blir dock väldigt svettig så fort han jobbar lite, men till skillnad från många andra hästar som blir lite matta och sega när värmen kommer,blir Cosmo istället pigg och laddad (Nämn i och för sig något tillfälle när den där hästen blir matt och seg?!) Han har ju fått upp en rätt bra kondis nu, och jag börjar lära känna honom tillräckligt bra att jag märker vad små förändringar i vardagen gör för hans temperament, på gott och ont. Igår förmiddag tog jag med Cosmo ut i skogen, det var helt underbart med sval skogsluft och en liten bris som kom från sjön när vi närmade oss den, tanken var att vi skulle klättra lite, men backarna var inte lika långa och branta som jag kom ihåg, men det gjorde inget! Det var flera år sen jag red i det området sist, men det lär bli oftare nu för det var riktigt härligt i skogen!
I tisdags var jag förresten på Hästshopen i Norrtälje och shoppade en flughuva till Cosmo för att han skulle slippa lite av flugorna i hagen, då passade jag också på att införskaffa ett par nya boots från Eskadron, då de andra av någon anledning gått sönder. De här var i alla fall himla bra och jag hade invigning på vår sköna skogstur!
Ikväll var jag riktigt omotiverad och trött när jag kom till stallet. Visste inte riktigt vad jag skulle hitta på med Cosmo, men jag skrittade en liten tur och sen blev det trimning på banan. Cosmo var lång, tung och rädd för allt så fort jag började jag kräva lite av honom. Suck! Efter mycket om och men och en hel del arbete med diagonalslutor i galopp lossnade han faktiskt och jobbade på riktigt bra. Han är lite så Cosmo, när han inte funkar måste man ge honom lite svårare uppgifter, för då får han tillbaka lusten att jobba igen. Slutorna blev riktigt bra efter en stund och då satt traven också mycket bättre. Jag börjar bli riktigt sugen på tävling igen också, måste kolla igenom arbetsschema och tävlingskalender nu, så jag har ett litet mål att jobba mot!!
Förresten har jag bestämt vår hoppdebut! Roslagscupen första helgen i juli tror jag blir en bra start ;) Återstår att se, men det känns i alla fall lättare att göra bort sig på hoppbanan än innanför ett dressyrstaket!! Vad sägs??
Nej, nu är det dags för sängen, vi hörs!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0