Finaste fuxen!

Tänk om man alltid kunde få ha en sån där helt underbar känsla för sin häst. Nästa gång en träning har gått dåligt och jag är trött på Cosmos dåliga uppförande ska jag tänka på den här dagen. Cosmo och jag har gosat, borstat, ridit ut, gosat lite till och haft jättemysigt ihop. Han är så fin min häst, så när jag tänker på honom växer leendet på mina läppar och går snart från öra till öra över hela ansiktet - Härligt!
Hans sår är däremot inte lika uppiggande, tyvärr. Det går fram och tillbaka hela tiden så bandaget med spritomslag är på igen. Läker gör det, men det går långsamt eftersom det är så mycket ny hud som måste till. Jag hoppas bara det blir helt bra snart, börjar bli ganska trött på att linda bandage och tvätta sår plus att det är ganska dyrt med allt som behövs för att hålla såret rent och med ett bra bandage som sitter ordentligt. De pengarna skulle man ju kunna lägga på något betydligt roligare! Jag är dessutom på ordentligt shoppinghumör på hästfronten just nu. Spanar in lite nya snygga lindor, med "säsongens färger" (jättenödvändigt, verkligen!) nya ridbyxor, en vårjacka till stallet och såklart.. Ett kandar! Var på väg att beställa ett idag från HdR, brunt med vitt foder. Det är förvisso inte rundsytt som jag helst vill ha (Hubertus har ett jättefint i bra brun färg, men nästan dubbla prislappen) men det skulle fortfarande göra Cosmo ordentlig rättvisa!
Cosmo börjar bli så himla fin nu när sommarpälsen letar sig fram mer och mer. Han blir tjusigt apelkastad och varierar färgen över hela kroppen. Roligt eftersom jag inte vet hur han brukar ser ut på sommaren. Det som gör honom allra snyggast just nu är att han börjar formas till en riktigt ståtlig dressyrhäst! Han har naturligtvis alltid varit snygg med sina långa ädla ben och vackra huvud, men nu ser han stor ut på ett sätt som han inte gjort förut. Nacken växer fram mer och mer och ryggen och rumpan börjar bli riktigt muskulösa. Stoltaste matten bara njuter och Cosmo älskar uppmärksamheten när han lyckas dra några blickar till sig.
Ja, det märks kanske att vi haft en riktigt bra dag ihop jag och Cosmo. Mamma red för Nonne igår och jag tittade på efter att jag haft lite träning med Elin. Det var då jag konstaterade att det hänt en del med Cosmo sista tiden. Han var så duktig och så himla snygg. Det är så härligt när man älskar sin häst på det sättet, för för mig är han verkligen den bästa. Då kan man bara konstatera, att jag har nog världens vackraste häst! och för det är jag nog lyckligast i hela världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0