Lyckat träningspass och nya tävlingar inbokade!

Hej!
Sitter och laddar inför en promenix med trevligt sällskap, sen går jag direkt till stallet och tar hand om Cosmo. Känns som ett sånt där väder när man inte riktigt vet om det kommer regna eller klarna upp, så jag tror vädret får bestämma vad vi ägnar oss åt idag. Cosmo var i alla fall jättefin på träningen igår! Det var himla roligt och han börjar bli så stark i sin form nu och börjar spänna sig och tagga till istället för att bara backa och bromsa som han gjort tidigare. Jag fick ett sånt där riktigt fint stöd i handen och han bara väntade på nästa drag. Nonne tyckte han var snygg som attan även när han blev lite väl hög i nacken och lite svår att påverka. Vi gjorde en massa roliga övningar och sista övningen gjorde vi diagonalslutor i trav halva diagonalen, volt och sen resten av diagonalen i mellantrav, därefter samlad trav på kortsidan och ökad trav på långsidan. Han svarade jättebra och fick verkligen till övergångarna fint. Vilken jäkla trav han har min häst!!!
Satt där med ett leende från öra till öra och bara njöt! Åh, vilket härlig känsla!!!
Jag har i alla fall anmält mig till nästa tävling också. Uppsala 13 juni, och jag kommer rida LA:1 och LA:4 och hoppas att han håller sig på fötterna! Tävlingen är utomhus och jag tror det passar Cosmo bättre, den som lever får se!
Nej, nu kommer promenadsällskapet snart. Vi hörs!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0