Mycket billig bråkstake säljes!

Skämt åsido, men Herrejössenammen vilket humör Herr Cosmo hade idag! Det var verkligen inte att leka med och han satte sig verkligen på tvären från första steget. Sakerna kring banan (som ha funnits där sen banan byggdes, typ) var ibland helt okej och nästa gång helt sjuuukt farliga tyckte Cosmo. Något som i och för sig är bra, är att Cosmo faktiskt slutat backa och bromsa när kraven kommer. Dock har han nya saker för sig; Hans nya "jag-vill-inte-och-gör-så-här-istället" är att galoppera på stället, kasta in bakdelen typ en meter innanför spåret och galoppera i nån slags jätte-jätte-kort sidvärtsgalopp. Trevligt! Mitt tålamod räckte drygt en halvtimma, sen var jag så arg att det ångade om mig. När jag var som argast skrittade jag en stund för att lugna mig innan jag fortsatte (vilket jag alltså upprepade ungefär fyra gånger). Jag försökte rida förvända galoppen i jämn, bra rytm men det var tydligen jäääättesvårt i just den linjen som matte tyckte Cosmo skulle göra. Efter ungefär en och en halvtimmes strid gav Cosmo mig en bra linje. Då saktade jag av, berömde honom och avslutade passet. Cosmo fick gå ut i hagen sen och då var han nöjd. Knäpphäst, himla bra för honom att jag älskar den där hästen så mycket!!

Nej, han kanske är iite trött på morgonen, Cosmo? Personalen i stallet brukar säga att Cosmo är morgontrött och gärna ligger och sover lite extra på morgonarna och jag har ju inte ridit så mycket på förmiddagarna tidigare, så... Mycket möjligt att det är så, faktiskt. Men han är lite som en lite obstinat tonårspojke den där hästen, haha. 

Nej, nu ska jag vila mig lite innan det är dags för jobbet. Vi hörs!
/CC

Kommentarer
Postat av: Veronica

Alltså det låter precis som prezident!!!! Det blir spännande på våra uteritter i sommar;)

2010-05-26 @ 16:57:10
URL: http://prezidentochjag.blogg.se/
Postat av: veronica

va det 800 Svante tog? om det inte är mer än det så kan du skriva upp mig:)

2010-05-26 @ 21:22:43
URL: http://prezidentochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0