Och vips så var det måndag igen!

Helgerna år verkligen för fort, det är bara att konstatera! Men men, nu är det bara måndag, tisdag och halvdag på onsdag, sen blir det inget mer pendlande för min del. Då slutar jag på mitt nuvarande jobb och kommer sen att börja på Rånäs Slott på torsdag. Känns bra, men lite konstigt. Ni vet så där att man har haft något framför sig väldigt länge och bara gått och väntat på att just den där dagen ska komma. Och så, när dagen väl kommer blir det alltid lite konstigt.

Imorgon ska jag i alla fall hämta mina stövlar som är på lagning hos en härlig snubbe på Sankt Eriksgatan. Han verkar pyssla med lite av varje; skomakeri, lagar hockeyutrustning, båtkapell och det mesta däremellan. Det ser ut som att någon släppt en bomb i butiken när man kommer in, men vad gör det när han är så duktig som han är! Det är inte alla skomakare som rekommenderas av Stenbergs Läder!

Igår tog jag i alla fall med Cosmo på en liten utetur. Tog dressyrsadeln så jag i alla fall fick känna liiiite på hur det var att sitta ordentligt igen. Satte dessutom på Cosmo kandaret, dels för att han ska få känna på det lite, men också för att jag inte visste hur galen han skulle vara nu när han gått på lite sparlåga sista tiden. Han var lite galen och han var ganska pigg! Många saker längs vägen var extremt läskiga, tyckte Cosmo, ända tills han blev rädd på riktigt för ett par änder som plaskade upp ur diket precis bredvid honom. Jag vet inte om han insåg att jag inte skulle gå på hans låtsasrädla längre då, men han blev bättre efter det i alla fall. Haha, söthästen! Jag tog lite bilder också, men eftersom min laptop inte längre vill ta emot bilder från mobilen får jag lägga upp dem åt er senare.

När vi kom tillbaka till stallet var det dags för sårvård. Jag kan nog kalla mig sår- och bandageexpert snart efter att träning jag fått med Cosmo senaste veckorna. Bakbenet är i alla fall mycket bättre. Den mesta svullnaden har lagt sig och såret ser fint ut. Det "gamla" såret däremot, på frambenet, vill ju aldrig läka ihop ordentligt! Igår började det blöda jättemycket efter att Cosmo kliat sig. Det är väl i och för sig ett tecken på läkning att det kliar, men oj vad det blödde! Stackars Cosmo, jag ska fortsätta mitt försök i att bli stamkund på apoteket i eftermiddag. Tror ni man kan få klippkort på bandagematerial om man handlar tillräckligt mycket? Då borde jag redan fått ett i och för sig...

/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0