Snabbrapport av himla bra dagar!

Hej! Ledsen att det inte blivit mycket bloggande på sista tiden. Dock har jag haft fullt upp med annat! I onsdags var min sista dag på jobbet i Stockholm och sen hopptränade jag med hopp(!)hästen Cosmo (Vi hoppade en bana där nästan alla hinder var på 1 meter, wiiie!!) och han var så duktig! Han bjöd verkligen och låg på inför varje hinder, kul!
Torsdagen inleddes med utsläpp av alla hästar och sen styrde jag kosan mot UpplandsBro RF, där Elin och Madde skulle tävla. De hade precis börjat värma upp när jag kom. Madde såg fin ut och Elin var sådär lagom laddad. Programmet (LC:1) red de jättefint och utan några direkta missar. Madde var fin i formen och jobbade på riktigt bra, ryttare Elin, Mamma Eva, Pappa Rolf och jag var alla jättenöjda med deras ritt. När vi sen fick se resultatet kom det verkligen som en välkommen överraskning! De red på drygt 68 % och låg på delad förstaplats!!! Senare blev de slagna av en ryttare (typiskt!), men det var ett mycket snyggt och stolt ekipage som red ärevarv med blå rosett där i Bro! Titta vad fint!!
Stolt coach när man får se Elin och Madde på prispallen!!!

Resten av helgen är och har varit fylld av aktiviteter och jobb. Igår, fredag tränade jag för Gustaf Svalling. Jag har ju inte dressyrat på länge nu eftersom Cosmo inte varit helt fräsch, så jag kände att jag inte var helt på topp, men jag fick verkligen ut massor av de 20 minuter Gustaf ägnade åt oss. Han tyckte Cosmo var en snygg, rejäl häst med bra gång och av "internationell typ". -Det känns som ett riktigt gott betyg med hans mått mätt, Jag menar, han sitter ändå och bedömer världseliten!! Jag ska jobba på att bli stadigare i handen och få honom att ta bättre stöd på ytter. Något vi fick till riktigt bra mot slutet igår, när poletten en väl trillade ner ;)
Lördag, söndag har vi regionala hopptävlingar här hemma, så dagen har spenderats i ridhusets domartorn, där jag varit domarsekreterare. Cosmo får vila idag och han hade det så skönt i hagen när jag var där och klappade på honom, så det går verkligen ingen nöd på kraken. Nej, nu är det duschen som gäller, Jobbet väntar!
Vi hörs!
/CC



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0