Söndagsmoln

Hej på er! Hoppas allt är bra trots att solen gått och gömt sig och lämnat regnet åt oss. Här är det fint, jag och sambon håller på att göra oss i ordning för att åka och titta på ett hus här i närheten. Spännande!
Igår fick Cosmo vila lite, insåg att han inte fått sina vilodagar ordentligt senaste veckorna, så det var ett tag sedan han fick en hel vilodag. I och för sig skadar ju inte det, och Cosmo gillar inte sina vilodagar heller, men ibland får han stå ut med dem ändå ;) Fredagen bestod av hoppträning. Eftersom jag jobbade i onsdags kväll, fick jag vara med i en annan grupp på fredagen istället. Och Cosmo briljerade med sin nyfunna hoppglädje! Inte en enda tvekan, och när vi dessutom låg lite fel på en linje, redde han upp det när han fick lite drivning från mig. Duktiga häst! Nu känner jag mig riktigt laddad inför vår hoppdebut i sommar, när vi skräller med att ta med en dressyrstammad bjässe in på hoppbanan, haha! ..Sen kan det ju i och för sig gå precis hur det vill, men ändå!!
Igår blev det också klart för Cosmos sommarbete. Han kommer att få gå med sin favorit Knasen och sen kommer även tidigare hagkompisen Roxy åka med och tillsammans med dem blir det även två valacker till (Veronica: han kommer kanske gå med Prezident?) Jag tror i alla fall han kommer att gilla en semestermånad, han kommer att få röra på sig, men ta det lite lugnare är tanken. Sen får jag väl se hur det blir med min semester och så vidare. Skönt i alla fall att han får slippa de små hagarna ett tag och bara få gå runt och beta med sina kompisar.
Nej, nu är det dags att åka. Vi hörs!
/CC

Kommentarer
Postat av: veronica

Jaså? Ska cosmo komma upp till oss och beta? Det är bra för vii har way för mycket bete:) Ja då får han gå med Prelle och Ozzy Lee (miljonshästen, de du!)

2010-05-23 @ 20:31:14
URL: http://prezidentochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0