Söndagstankar

Mulet väder och söndag. Jag och Tomas har varit i Gränby Centrum, Uppsala och shoppat lite. Det var himla längesen jag unnade mig något som inte var hästrelaterat. Jättehärligt att få ta en dag med sambon och bara gå och kika i affärer, ta en fika och prata en massa. En ny kjol, byxor, tröja och skor fick följa med hem. Känns bra!

Nu sitter jag med ett par hårda mackor i soffan och laddar inför att åka och ta hand om min kära Cosmo. Tänkte rida en stund och känna lite på hur han känns i kroppen. Blir förmodligen en uteritt. Igår hade han sprungit en massa i hagen innan han kom in, så svullnaden hade lagt sig jättemycket och han kändes riktigt fräsch och såret såg fint ut. Vi skrittade ut en dryg halvtimma, vilket vi båda tyckte var jätteskönt.

Skulle ha tränat för Sus idag egentligen, men det blir såklart inget eftersom Cosmo inte är rikgit ok i benet. Men jag hoppas han är fräsch på fredag för då har jag planerat vara med på träning för Gustaf Svalling som kommer till anläggningen. Är så sjukt träningssugen just nu!! Jag vill verkligen ha ett ordentligt träninsgpass och rida, rida på riktigt!! Inspireras lite extra av att läsa Bo Tibblins Ridlära med duktiga Mads Hendeliowitz i sadeln. Kolla in på hemsidan för Segersta och Cosmos snygga halvbror Weihenstephaner! Åh, man vill bara träna!!!

Nej, nu är det dags att byta om och åka. Vi hörs!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0