Trött en solig torsdag

Trött, trött trött är vad jag är idag! Ändå slutade jag inte alltför sent igår och sov ända tills någon väckte mig på ett underbart sätt:
Min ringklocka på dörren är verkligen inte att leka med, den har en volym som kan krossa glas och ljudet av den är helt öronbedövande. Det var just den jag vaknade av i morse... Eller morgon och morgon, klockan var nästan halv elva, men jag misstänkte att det var pappa som kom och ville ha lunchsällskap eller så. Jag menar, hur ofta får man annars spontanbesök så där? Jag drog täcket om mig och gick för att öppna i min snygga morgonfrisyr. Självklart är det inte pappa. Och inte någon annan jag känner heller. Där står en hantverkare (ganska snygg för att göra saken ännu jobbigare) och informerar om att vattnet kommer att stängas av. Tack, vilken guldstart på dagen! Undra vad han tänkte när jag, yrvaken och inlindad i ett tjockt duntäcke, nickar och mumlar något om att det är nog ok. Ja, vad säger man?

Resten av dagen har jag inte gjort någon nytta alls faktiskt. Hade tänkt att jag skulle hinna städa av lite här hemma, men jag har mest gått runt och gjort ingenting. Dock ställde jag mig och stekte pannkakor för en stund sen, för det kände jag mig sugen på, men i övrigt vet jag inte hur jag har fått tiden att gå. Känner mig lite utanför kroppen liksom och därför får Cosmo vila idag. Ska åka dit och mocka och fixa iordning hans mat snart i alla fall och sen blir det jobb ikväll. Blir säkert lite piggare när jag väl sätter fart med något. Så, jag får väl ta och göra det nu då...
/CC

Kommentarer
Postat av: veronica

Skriver du upp mig då på ett Svante besök den 16 då? Hörru brann de i dina krokar idag har jag hört (och sett) om du bor kvar i konsumhuset villsäga!

2010-05-27 @ 21:30:04
URL: http://prezidentochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0