Bittert i advent...

Usch! Jag ligger här på soffan med feber! Hur värdelöst kan mitt immunförsvar vara egentligen!? Blir galen på de här satans förkylningarna som bara attackerar hela tiden! Ja, jag vet att jag är bitter nu, men...

Mamma skulle i alla fall se till att Cosmo mår bra idag, men han får vila idag också eftersom han fick ett par sprutor igår. Sjukt smidigt att kunna ta med hästen till veterinären. Jag klev in och lämnade vaccinationsintyget och efter en liten stund kom en trevlig veterinär redo med två sprutor. Hälsade på Cosmo i trailern, gav sprutorna och sen åkte vi hem igen. Smidigt, eller hur?! (Sen kan jag ju inom parentes berätta att min underbara mamma stod en bra stund med låsspray och en gnutta våld för att brotta sig in i släpet. Först var det ju låset som frusit, dörrarna gick inte att öppna, rampen gick inte att få ner och när vi väl fått in hästkraken, som dessutom dummade sig och kastade sig ut ur släpet flera gånger, kunde vi inte stänga luckan heller...) Well well, efter mycket om och men var ju allt klart och en nyvaccinerad häst fick gå ut i hagen igen.

Nu ska jag spendera kvällen med en bra bok och SVT och kolla in sändningarna från Globen.


Sjukt spännande bok som varmt rekommenderas om du inte redan läst den!

Kram!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0