Dagarna som bara går...

Ja, nu är vi mitt uppe i svensk höst och novemberkylan har ett järngrepp om oss. Cosmo och jag mår i alla fall bra, men jag tycker inte det skulle göra något om det kom lite minusgrader så man slipper komma till stallet och börja med att borsta av ett lager lera av Cosmos annars så fina päls. Rackans häst som gillar att rulla sig i de största lerpölarna jämnt!

Igår trotsade vi både rädsla och regn och gav oss iväg på en uteritt med två andra stallkompisar. Vi tog skrittsvängen vid Näset så vi fick lite skydd från regnet av träden. Kändes bra att ha andra hästar och ryttare med sig. Känner mig inte jättesugen på att ge mig ut själv när det gick som det gjorde sist, men med sällskap kändes det genast bättre.

Tisdagen blev ett träningspass i ridhuset. Han kändes sjukt fin stundtals och riktigt motsträvig andra tillfällen. Jag försökte tänka på vad Traudi sa på träningen sist och det kändes bra ibland, men ibland kändes det helt galet. Ni vet när man ska ändra något i exempelvis sin sits och verkligen jobbar på det; Då kan man lätt hamna lite ur balans och tappa andra delar som tidigare fungerade bra. Då känns det mest som man sitter och rider helt utan kontroll och knappt vet vad en häst är längre.. Något som var härligt var att jag fick uppmuntrande kommentarer från stallkompisarna om hur fin han såg ut, så det kanske inte såg lika illa ut som det kändes ;) Härligt att man har så fina stallkompisar som kan muntra upp en!

Idag har vi tagit ett lättare pass på ridbanan. Så skönt att vi fått upp superbra belysning över ridbanan så man kan använda den hela kvällen. Eftersom jag hade lite brådis idag tänkte jag bara ta ett joggingpass och då är det skönt att ha lite större yta att röra sig på. Cosmo kändes mjuk och fin och jobbde på bra. Vi gjorde några byten och jobbade hela tiden i ett ganska friskt tempo i lång och låg form.

Resten av veckan ska vi bara ladda upp inför söndagens träningspass. Måste tvätta lite schabrak också och lägga om däcken på transporten, så man är redo och lite snygg när man kommer dit ;) Ska i alla fall bli fantastiskt roligt att få träna för Camilla! Så här såg jag och Cosmo ut när vi precis kommit därifrån den 25 september 2009 och den översta bilden är bilden vid annonsen på www.camillatoll.se:






Nu är det dags att sova så man orkar upp till jobbet imorgon.
Vi hörs!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0