Dags för barbackadans!

Nu ska jag åka till stallet igen! Underbart duktiga Svante gick igenom Cosmobusen igår och precis som väntat hade han fortsatt utveklas i kroppen. Svante tyckte han blivit ännu finare och rörligare, och det tycker matte om att höra! ;)

Ikväll blir det lite lugn barbackaridning eftersom han är nybehandlad, men med tanke på att han inte gått stenhårt den här veckan blir jag nog tvungen att longera av lite överskottsenergi först. Eller så kanske det blir lite tömkörning, vem vet? Jag hann inte riktigt med den inplanerade tömkörningen igår, så det blev en promenad istället, vilket Cosmo uppskattade. Han är riktigt mysig att promenera med så länge han håller sig på backen. Han går liksom och "myser" med en och buffar lite på matte om man låter uppmärksamheten vandra iväg åt ett annat håll en stund. Sötnosen! Väl tillbaka i stallet tänkte jag att han skulle få springa av sig lite energi på ridbanan med lite lugn jogging bredvid matte (med tanke på min taskiga kondis var det ju i och för sig ingen risk att han skulle bli trött, men ändå...), men vips så var Cosmos turboenergi påslagen och han flashade och busade bredvid mig istället. Han blåste upp sig och spände upp nacken (sjukt snygg!!!) och hade helst fler fötter ovan mark än på backen. Sen gick han där och taktade bredvid mig som värsta hingsten och tyckte att jag skulle busa MASSOR med honom. Efter en stund var han lite lugnare och då gick vi in i boxen och gosade lite. Då var han nöjd min fina, fina häst! ;)

Hinner inte med mer nu, men vi hörs ju igen!
/CC


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0