Hårda dagar i snöoväder

Hej Vintervänner! Visst är det härligt att snön har kommit? Det är i och för sig svårt att köra bil i det här väglaget och blåsten kan jag klara mig utan, men det blir så himla fint överallt när snön bäddar in hela landskapet med sitt vita fluff. Jag börjar faktiskt få lite för-jul-känsla. Jag gillar verkligen vinter och advent och lucia och jul och allt härligt som stundar.

Cosmo gillar också snön, i alla fall när den väl ligger på backen! Veckan har varit intensiv och fylld med ganska hård träning. I tisdags när jag kände mig lite otaggad och inte alls visste vad jag skulle hitta på fick jag lösningen när jag kom in i sadelkammaren. Där hängde ju kandaret och bara väntade på att få användas! Så det blev lite trimning och Cosmo blev väldigt fin, kort och ihop med mycket energi, på slutet. Dock blev han så himla tung i handen, trots att jag i princip bara på bridongen. Men både jag och Cosmo måste nog öva oss lite mer med kandaret så kanske det blir bättre.

Igår var det hoppträning och Cosmo är så duktig på att hoppa! Jag är lika förvånad varje gång ;) Han blir dessutom mindre och mindre tittig, vilket jag tror beror lite på att hans positiva inställning övervinner osäkerheten mer och mer. Kul är det i vilket fall som helst!

Idag har jag ridit barbacka och jobbat mycket på min egen sits (jag menar, har man nåt val när man skumpar runt barbacka på stoooora Cosmo??) Cosmo kändes väldigt mjuk och uppmärksam, så jag hade en väldigt bra känsla under hela passet. Jobbade på i både trav och galopp i en dryg halvtimma och sen var mattes energi slut, så då fick det räcka!

Imorgon bitti ska Cosmo åka till farbror doktorn och få en spruta. Det är dags för årets vaccination, så jag och mamma lastar in honom och åker till vet.stationen. Smidigt det där, så slipper man betala dyra pengar för att veterinären ska ta sig till stallet! Eftersom man känner sig så fantastiskt rik som hästägare jämnt! (Hosthost!)
... I used to have money, now i have horses.. Sad but true!
Ha det gott och njut av vintervädret!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0