Kall måndag - värmande inspiration!

Burr! Idag är ju vintern här på riktigt! Kallt är det, men det är ganska skönt att det blir lite minusgrader så man slipper det där blöta rusket. Men oavsett väder, det hade kunnat storma runt mig, har jag bara gått och gjort mig påmind om hur bra det gick igår och kommit på mer och mer saker som ska tänkas på och som jag ska jobba på nästa ridpass. Kul att ni såg lite av hur fin han var trots vår suddisuddiga bild! Det där var ändå den bästa, så ni kan ju tänka er hur de andra (två) såg ut! ;) Man skulle anlita en fotograf som koncentrerar sig på att just fotografera. Nej, jag förstår faktiskt mamma. Det är svårt att komma ihåg och koncentrera sig på fotografering när man är intresserad av att titta på träningen!

Trots att jag nu är så inspirerad måste jag hålla tillbaka lite i veckan. Jobbar helt galet mycket nu, så mamma rycker in och hjälper till att få tiden att räcka till. Planen för lillCosmo ser ut som följer:

Måndag: Mamma rider lektion precis som varje måndag. Får förhoppningsvis rapport om resultatet snart!
Tisdag: Mamma tar hand om Cosmo. Blir lite lugnare markarbete eller joggingpass
Onsdag: Förhoppingsvis hoppträning på kvällen!
Torsdag: Cosmo ska få nya dojjor på förmiddagen. Därefter ska jag träna för Traudi Björling igen, spännande!
Fredag: Mamma ska förmodligen ta med Cosmo på ett träningspass för någon som hon inte kom ihåg namnet på. Eftersom jag jobbar tyckte hon att hon kunde låna hästen och träna själv. Kul!
Lördag: Jag rider på förmiddagen. Vore skönt om man hinner rida ut en sväng med lite sällskap.
Söndag: Blir nog vilodag för lilla Cosmo. Enligt den här planen har han ju ett ganska bra schema, så då kan han få en vilodag på självaste fars dag! Mamma skulle ta hand om honom och gosa lite med honom. Kanske syrran hänger med och då kanske tar en skrittsväng med honom. Det skulle ju inte göra nån skada!

Skickar med en gulleCosmo som säger hej!
/CC

Kommentarer
Postat av: Carro

Åh, han verkar ha en "gullig" sida också bakom det tuffa skalet =)

Christian hade en riktigt svag dag igår, fick shoppa loss på horze! Fick med mig två ridtäcken, en vinterridjacka, fälttävlansskydd...tack tack alltid trevligt =)



Vår vecka blir nog...



Måndag: tömkörning 45 min m fokus på skänkelvikningar

Tisdag: vila

Onsdag: tömkörning el skrittur el vila (beroende på snön/sulor..)

Torsdag: samma som idag

Fredag: vila

Lördag: rida ut

Söndag: tömkörning el vila



Svårt att vara aktiv utan snösulor och brodd, tur att hovslagaren kommer på fredag!

2010-11-10 @ 10:15:58
Postat av: Christin

Aaa, visst e han gulli!? Skönt att hovis besöker er i veckan också! Min ska också få broddar på imorgon. Skönt! Ha det toppen! KRAM

2010-11-10 @ 23:09:10
URL: http://ccdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0