Peppad efter många Aha-upplevelser!

Aaaa! Helt sjukt roligt var det att träna för Camilla Toll idag! Fick igång rörelserna i Cosmos söta fötter helt fantastiskt och kom åt flera saker som jag inte riktigt tänkt på tidigare. Tränare har ju alltid sitt sätt och Camilla är rakt på sak och mycket ridning. Ett sånt där pass där man kliver av hästen med benen som gelé och dyngsur av svett. Precis var jag behöver!!! Vi jobbade med att Cosmo ska vara RAK, framförallt i övergångrna skritt-galopp. Gjorde en del enkla byten och när jag fick göra dem på medellinjen mot spegeln blev det så tydligt hur mycket Cosmo verkligen kastar ut bakdelen och på så sätt kommer undan att fatta under sig. Vi jobbade också mycket med slutor och det var så vi kom åt problemet i fattningarna. Jag måste också bli kvickare i mina hjälper och framförallt i handen, så jag får effekt av tygeltaget och inte blir "hängande".

Åh, det var så himla roligt och världens finaste Cosmo var liksom ännu finare under passet. Nu vill jag bara fortsätta jobba med mer energi och en smart sak som Camilla sa, var att jag gärna bromsar honom lite vid hörnpasseringarna. Något jag absolut inte tänkt på, men som blev väldigt annorlunda när jag drev honom mer framåt i hörnet, då red jag mycket bättre genom hörnet och fick då hjälp av hörnpasseringen att få honom mer eftergiven. Ni skulle sett oss! Det blev så bra!!! På slutet skulle vi göra en travökning på diagonalen och när Cosmo började galoppera istället för att öka traven, blev jag instruerad att bara fortsätta driva på framåt (istället som jag började göra - förhålla för att han skulle återgå till trav, egentligen helt ologiskt, det är ju framåt han ska, men...) och tredje gången gillt - vilken jäkla ökning vi fick till!!! Bredaste leendet i det ridhuset tillhörde just då Christin och det blev en toppenavslutning på en riktigt givande träning. Mamma var med och provade agera fotograf... Det blev både få och dåliga bilder, totalt tror jag vi fick ihop tre stycken (- tre fler än ingen!)

Allvarligt talat, nog för att bilden är grynigare än grynigast, visst får man i alla fall lite känsla av hur bra Cosmo gick!?



Nu ska jag i alla fall titta på film. Kram på er!
/CC

Kommentarer
Postat av: Ina

Ser jättefint ut :) Kram

2010-11-08 @ 14:02:40
Postat av: Carro

Åh, jösses vad kul! =) Han ser ut som en riktigt fin dressyrhingst!

2010-11-08 @ 15:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0