Pigg häst med trött ryttare!

Ikväll har vi hoppat! Kuligt, tyckte både matte och Cosmo. Mest Cosmo tror jag, för han visade sin glädje i form av att enda möjliga gångarten var galopp så fårt bommarna som använts vid framridningen höjdes ett par centimeter över marken. Charmtrollet, Det är ju så roligt när hästarna visar känslor inför uppgiften! Något som Cosmo gör ofta, till mattes stora förtjusning!

Cosmo har i alla fall skött sig alldeles utmärkt hela passet. Han har hoppat väl och med stor entusiasm hela tiden. Det enda som inte var helt bra idag var matte på ryggen... Sara påpekade att "hoppning är en färskvara" och jag är mycket villig att hålla med henne om det. Jag kände att timingen från min sida inte var den bästa och att jag tyvärr störde Cosmo lite på grund av det. Men på det stora hela gick det i alla fall väldigt bra och Cosmo var superduktig! 

Nu blir det en varm dusch och sen några timmars sömn innan det åter är dags att besöka Cosmoliten. Han ska få nya skor i morgon förmiddag och sen ska jag träna för Traudi Björling igen framåt eftermiddagen. Ska bli roligt!

Ha det toppen så hörs vi senare!
/CC


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0