Svårplanerat!

Sitter här och funderar på vad jag och Cosmo ska hitta på idag. Ibland har man liksom ingen fantasi alls och ingen plan alls för hur träingen ska se ut. Kanske jag skulle ta och lägga ut ett par bommar på backen och rida över dem. Ska ju förhoppningsvis träna lite hoppning imorgon, så det kanske vore en idé. Vi får se hur det blir.

Igår var mamma Cosmotränare och red för Anna. Hon var nöjd och tyckte det hade gått bra, men det märks att mamma också börjar bli mer och mer noggrann och vill ha ut mer och mer av träningspassen, så då är det svårare att rida ihop med andra på en 20*40-bana. Vi får se hur det blir framöver. Kanske blir det träning framöver med bara mamma. Cosmo har ju liksom klivit upp ett par steg utbildningsmässigt och han ställer då också högre krav på oss som ryttare.

Nej, nu är det dags för lite städning så det blir fint till advent. Jobbar resten av veckan nu, så ska man ha lite fint så får man göra det i god tid. Helt sjukt vad tiden går fort! Vi börjar med julbord på slottet redan nästa helg. Julbord! Egentligen inte så konstigt eftersom det är jul om bara några veckor, men jag har verkligen inte insett det än. Galet! Kanske ska jag ta in lite granris och göra en liten adventsdekoration åt Cosmo, så han också får det lite fint till adventshelgen!


Apropå adventshelg är det ju Globen Horse Show i helgen. Skulle så gärna vilja dit och kolla på fantastisk dressyr, bara känna atmosfären och shoppa lite i annexet. Globen Horse show är ju helt fantastiskt och då får man lite skön start på advent och julkänslan brukar alltid smyga sig fram under globen. Tyvärr kan jag inte åka i år. Jobbar hela helgen och hur jag än försöker få ihop det, så lyckas jag inte pussla schemat för att hinna dit. Tråkigt men sant. Jag får ladda inför nästa år istället. Ska du till Globen?

Nu är det dags att sätta fart. Vi hörs!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0