Tight planering som klaffade!

Efter en mycket intensiv dag som började med punktering på bilen, lyckades jag ta mig till stallet försenad och irriterad. Förväntade mig att Cosmo var färdigskodd enligt den planen som fanns, men Cosmo var fortfarande ute i hagen och skulle snart få träffa hovis, så ut i hagen direkt och hämta in honom. Kände lite press över att det skulle bli tight innan träningen, men bestämde mig för att det får gå som det går och förhoppningsvis går det bra. Hovslagare Kenneth frågade om det var jag som hade "huggormen", som skulle skos härnäst. Jajamensan! Det är min Cosmo det ;) KnäppCosmo, han får ju skärpa sig när jag inte är med! (vilket jag vanlitgtvis inte är vid skoningarna) Dra på sig sådana öknamn!!

Tiden går och minuterna bara tickar iväg. Bara fortsätta tänka positivt! Med en träning inplanerad 14:30 och planen på att ta ut hästen vid 14-tiden för att hinna rida fram ordentligt, fick jag vackert se på när klockan passerade 14:10 när sista gammelskon togs bort. 14:20 var sista nya dojan på, så då var det bara att slänga på sadeln och bege sig ut i ridhuset 14:25. Puh! Som tur var var också ryttarna före mig lite sena, så jag hann i alla fall rida fram en liten stund.

Träningen gick i alla fall bra. Vi jobbade honom mycket på fyrkantspåret och i ett friskt tempo. Fortsatte jobba mycket med min sits och insåg också att min timing behöver bli bättre. Jag måste kunna göra flera saker samtidigt och reagera snabbare på vad som händer och vilken effekt hjälpgivningen ger.

Ikväll ska mamma åka och träna med Cosmo för Jenny Larsson. Så tråkigt att jag inte kan åka med och titta! Jag ska i alla fall passera en hästaffär och köpa en ny grimma till Cosmo. Han hade ju sönder båda sina andra grimmor i transporten i söndags...

Dags att sätta fart då kanske. Imorgon ska jag och Elin ta en uteritt med Cosmo och Madde (Kolla Elin, jag kommer ihåg så här långt i alla fall!!) Hoppas bara vädret blir lite roligare och att underlaget är bra.

Ha en toppenhelg och glöm inte pappa på söndag!  
/CC

Kommentarer
Postat av: Carro

Shit, jag får dåligt samvete när du trimmar och har dig ;) Jag är glad om jag lyckas få till en skänkelvikning eller nåt då och då =)

2010-11-12 @ 14:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0