Zumbadans i stallets cafeteria

Hej!

Ja, igår var det full rulle i stallet! Varannan tisdag har vi "temakvällar" med clinics och föreläsningar och allt mellan himmel och jord. Det har varit dressyrclinic för Gustav Svalling, föreläsning med hovslagare Kenneth, hästjuridik, yoga, mm. Igår var det dags igen och då var det dags för Zumbainspirerat danspass. Zumba? Jag var precis lika frågande som ni förmodligen är just nu. Zumba är dansinpirerat med blandade danser från latin- och sydamerika. Det var salsa, magdans, flamenco, reggae, hiphop. Allt i en enda salig röra och trots att svetten rann, var det så roligt att man inte märkte att det också var rätt ansträngande. Jag kom dessutom direkt ifrån ett iskallt ridhus där jag hade haft träing för Elin. Att jag frös är en underdrift, så jag började Zumbaträningen med alla mina fyra tjocka tröjor på och efter varje dans rök tröjorna en efter en, tills jag slutligen stod där i ridbyxor och linne, haha ;)

Cosmo fick i alla fall vila igår. Jag hade ju kört slut på alla mina muskler och klockan började bli mycket, så jag ska åka till honom nu och tömköra lite. Sen kommer Svante ikväll och går igenom honom ordentligt. Cosmo har kännts väldigt bra och jag hoppas att Svante kan bekräfta min känsla med att han mår bra i kroppen.

Shoppade ju förresten en ny grimma till Cosmo förra veckan. (Han hade ju sönder två andra grimmor när vi åkte till Täby och tränade förra helgen) Tänkte att ni skulle få se den!


Denna är från Catago och blev min för 230 kr på Hästshopen

På Cosmos modellbild ser ni ju hur skeptisk han är mot den. Hans gamla fula gröna grimma var han absoluta favorit och när jag försökte byta ut den mot hans lädergrimma blev Cosmo missnöjd och saknade sin gamla gröna grimma... Personalen tiggde om att få tillbaka den andra grmman, eftersom han blev svårfångad både i hagen och i boxen... (Är min häst helt normal, verkligen?) När han nu haft sönder de båda andra och fått sin nya grimma skulle personalen ta in honom från hagen. Cosmo hade tittat på grimman och på Catta och på grimman igen: "Det där är verkligen inte min grimma!!!" Efter lite övertalning gick han med på att ha den nya grimman på och tillät sig att gå med in i stallet. Nu, efter nästan en vecka, börjar han acceptera den nya grimman. Men han saknar fortfarande sin gamla gröna. ;)

Vi hörs!
/CC

Kommentarer
Postat av: Carro

Snygg grimma! (Jag har en likadan fast grå...=))

2010-11-17 @ 13:18:03
Postat av: Christin

Kul! Aaa, visst är den läcker! ;) Måste bara få Cosmo att gilla den så han vill modella lite bättre i den!! ;) Kram!

2010-11-18 @ 17:12:58
URL: http://ccdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0