Helt enkelt - Extremt svårt!

Efter min nyvunna kunskap om Cosmos knep att komma undan yttertygeln i högervarvet, har jag tänkt att jobba på det. Optimistiskt tänker jag att "det är ju bara att hålla i yttertyglen och driva på med innerskänkeln" - helt enkelt... det är ju just det det inte är. Det är ju en fantastikt fin lije mellan lagom och för mycket eller lagom och för lite. Får inte skjuta ut bogen och han måste spåra och stödet måste bibehållas och bakdelen får inte flyta ut och.. Ja, det är ju faktiskt allt annat än lätt. I tisdags jobbade vi med detta i ridhuset och red övergångar. Skritt och trav, trav och galopp. Om och om igen. Vi jobbade mest på en stor volt, minskade den när det behövdes och ja, slutligen blev han ju riktigt, riktigt fin!

Under onsdagen tog vi en förmiddagsritt  regn och rusk. Det var uppehåll men mulet när vi gav oss iväg och Cosmo var spattig och hoppade från sida till sida under första halvtimman av vår tur. Jag var nära att ramla av ett par gånger och spottade åt svor åt Cosmo, mest för att det kändes som att han skrattade åt mig när han hoppade åt höger och vänster och jag flög åt olika håll. Han gjorde liksom precis tillräckligt mycket för att jag skulle sitta kvar. Det är som att han känner när jag är på väg av, för då stannar han tills jag återfått balansen igen. Jag skulle tycka det var otroligt roligt om jag var Cosmo! ;) Vi var ute i ungefär en och en halv timma och sista halvtimman kom ett fint regn och sköljde över oss. Många, många små droppar blev ganska snart mycket, mycket blött. Och kallt! Men men, vi hade en härlig tur i alla fall!

Igår blev det fortsatt arbete i ridhuset och Cosmo var.. Jag vet inte vad jag ska säga riktigt. Han var stundtals finare än på väldigt länge och stundtals hoppade han som en tok för ett hörn i ridhuset (förmodligen fullt av farliga monster!) och stundtals var han seg och tappade takt. Ojämn, men ändå, de där stunderna han kom loss och var sådär fantastiskt fin red vi skolor i galopp som var superfina! Han var dessutom jättefin och bärig i den förvända galoppen och hade bra takt och schwung i traven. Klev av med en riktigt fin känsla i kroppen!

Nu ska jag fortsätta träna mina program inför morgondagens tävling och KM. Kastar in lite söta bilder på Cosmo efter vårt pass i tisdags. FlipperCosmo som busar med mulen och tungan. Hans absolut gulligaste egenskap. När han är nöjd och glad åker tungan ut i vänster mungipa och flipprar runt munnen på honom. GulleCosmo. Vad gillar ni förresten mina limegröna lindor? Är de inte snygga!? ;)




Nej, vi hörs senare helt enkelt!
/CC

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tråkigt med regn. :(

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-24 @ 10:09:10
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0