Långsöndag!

Ja, eftersom man nu ställt om klockan och fått en extra timma idag, har denna söndag varit himlans lång! Men vad mycket jag har hunnit med idag tack vare det! För det första sov jag ganska länge idag eftersom det blev sent från jobbet inatt. Sen har det diskats och städats här hemma. Sen åkte jag och Tomas till Rimbo och har gjort en massa nytta, bland annat varit och firat svärfar Kent som fyllde år tidigare i veckan, så då bjöds det på middag och tårta - härligt!

Efter en sån uppladdning åkte jag till stallet för att ta hand om Cosmo. Vi ägnade oss åt lite tömkörning i ridhuset och Cosmo var väldigt fin. Lyssnade väl och gick på framåt förvånansvärt bra. Han brukar bli så seg när man jobbar honom från marken, men det blir bättre för varje gång. Dock hade vi Marie och fina körponnyn Palle på andra sidan i ridhuset som trimmade lite dressyr från kuskbocken, inte riktigt lika fint såg det ut för mig och Cosmo, men det gick i alla fall helt okej ;)

Igår fick mamma ta hand om Cosmo och med ponnyallsvenskans hoppfinal på hemmaplan fick hästarna gå ute i hagarna lite längre än vanligt. Och efter en lång dag som funktionär tyckte mamma det fick bli vilodag för Cosmo. Helt förståeligt med tanke på hur trött man blir efter en heldag tävlingsarrangemang. Känns lite konstigt att jag sjäv inte var med och fixade. Det brukar jag ju alltid vara vid våra tävlingar, men jobbet måste ju liksom gå före.

Veckan blir förhoppningsvis lugn. Mamma trimmar lite imorgon och jag ska försöka våga mig ut i skogen med Cosmo igen någonting i veckan. Känns lite olustigt efter veckans drama, med tanke på vilken änglavakt jag hade sist känns det som att man kanske borde vara lite försiktig. Också ska vi ju ladda upp inför träningen för Camilla Toll nästa söndag! (Attans, nu kom jag på att jag måste byta däcken på trailern!) 

Hur som haver. Vi får väl helt enkelt se hur veckan artar sig. Höres!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0