Lördagskväll i soffan!

Riktigt härligt med lördagsledigt! Har precis kommit hem från stallet och slagit mig ned i soffan. Jag och Tomas har städat och packat och slängt och härjat i min fd lägenhet idag. Skönt att äntligen komma ut därifrån! Hela min stora bil är fullproppad med sopor och imorgon lånar vi en storbil och hämtar de sista kartongerna och städar ur det sista. Imorgon ska jag dessutom åka med Malin och Filippo och titta på deras träning. Roligt och inspirerande! Cosmo har fortfarande lite höstlugna dagar (mot hans vilja naturligtvis eftersom han helst av allt alltid kör järnet och tycker allt annat är alldeles för tråkigt!) men på onsdag kommer Svante och då hoppas jag vi ska kunna vara på banan igen om ett par veckor. Har haft så mycket inspirerande ekipage att titta på senaste tiden med tävlingar på hemmaplan, VM på TV, clinics och träningar. Man blir ju galen snart om man inte bara får sätta fart och rida ordentligt!

Igår tog jag i alla fall ut Cosmo på banan en stund och kände på honom lite barbacka. Mest för att jag skulle kunna känna hela honom under mig bättre och hur han rörde sig. Han kändes faktiskt bättre än på ganska länge, men ändå inte riktigt så bra som han "ska" kännas. Men Svante har ju gjort underverk tidigare ;)

I alla fall blev det lite fler marknadsfynd senare på torsdagen. Hittade en försäljare med softshell-jackor. De är helt perfekta som stalljackor och det var så bra pris att man fick två jackor för 300 kronor. Så nu har man lite nytt i stallets höstgarderob också, härligt!

Nej, inspirationen är inte riktigt med idag, så det får räcka för nu. Vi hörs väl senare helt enkelt!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0