Värme och inspiration

Ja, nu provar vi med mycket värme och lätt rörelse för Cosmo. Svante kommer om en vecka och jag har en känsla av att han kan hjälpa oss en hel del. Det känns som att det sitter i bäckenet på honom och i måndags blev han helt ren efter lite uppvärmning och med täcke på. Så jag kör på med lugnt jobb och med ländtäcke på hela tiden för att värmen ska behållas. Igår tog vi en tur med nya stallkompisen Jet-Set. Mycket skritt och lite trav blev det och han kändes riktigt bra. Tittade på hans spår i skritten och han har fortfarande sitt rejäla övertramp och klev på lika bra runt om.

När jag kom tillbaka till stallet hade jag lite träning för Elin och Madde. Madde var väldigt fin stundtals, men lite ojämn i formen. Något vi får jobba vidare på att hon blir jämnare framförallt i övergångarna. När vi var klara snabbade vi oss för att inspireras för framtida utmaningar. Vi hade Gustaf Svalling på hemmaplan som höll en härlig clinic med tre ekipage; Norea Kjerrman och Cosby (val E. Corrado WL - Alpen Fürst. Stort grattis till er som kvalat till Junior-SM genom sin tävling i helgen!!), Sofia Buschborn och Tarrantino (val - 98 E. Bellini - Gibraltar) och Sara Grönwall och Don Corleone (Hingst - 02 E. Don Schufro - Corrado WL). Det blev en fantastiskt inpirerande kväll med en otroligt duktig Gustaf som instruerade ryttarna och engagerade publiken. Tre superduktiga ryttare och tre fantastiska hästar med olika förutsättningar. Snart ska jag och Cosmo också bli sådär bra!!

Eventuellt ska jag åka med Malin och Filippo när de tränar på lördag för att se hur hennes tränare verkar. Är ju fortfarande tränarlös och letar med ljus och lykta efter någon som kan passa oss. Har du någon du kan tipsa om? Please do so!

Nej, nu ska jag åka och ta hand om Cosmo. Vi hörs senare helt ekelt!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0