Träning & resultat

Hej på er!

Jodå, nu är jag igång! För första gången sedan i juni
(Eller är det ännu längre sedan
? Huh!)
har jag fått en instruktör som hjälpt mig! Underbart! Det finns dock lite att jobba på, men jag fick också höra lite saker som jag faktiskt är ganska duktig på. Igår tränade jag alltså för Traudi Björling - en tyska som utgår från utbildningsskalan A-Ö. Toppen! För det är verkligen precis vad jag och Cosmo behöver. Vi behöver stärka takt, lösgjordhet, stöd, de tre första punkterna, för trots att vi kan göra en massa fina skolor och så, är kvaliteten lite varierande och behöver därför stärkas med hjälp av en stabilare grund. Igår jobbade vi mycket på min sits
(varför har jag lagt mig till med att luta mig bakåt för att hålla balansen? Jag som alltid har sjunkit ihop som en säck potatis och fallit fram, lutar mig helt plötsligt bakåt isället? Något att jobba på helt enkelt!)
och vi jobbade med skritten, utan att Cosmo fick springa iväg, utan istället öka steglängden
(blev jättebra stundtas!)

Och en massa, massa övergångar i alla gångarter.
Som en liten påminnelse till mig själv och för att ni också ska kunna hjälpa till att sporra mig ytterligare gör jag en liten "plus-& minuslista" för hur det ser ut just nu. Och sen kan jag utvärdera med jämna mellanrum, fylla på och ta bort, och så vidare. Och så är det ju skönt att se vad man är duktig på när man har sina sämre dagar. Därför börjar vi meddet positiva!

VAD JAG & COSMO ÄR BRA PÅ!
  • Galopparbete Något som både jag och Cosmo har ganska lätt för.
  • Handen Fick jag mycket beröm för igår, vilket kändes otroligt bra eftersom jag haft en hel del problem med att behålla ett jämnt stöd hela tiden, men jobbat mycket på det, vilket uppenbarligen gett resultat!
  • Sitsen (bäckenet) Resten av sitsen får nog hamna på minuslistan tyvärr, men mitt bäcken är jag rörlig och balanserad i, så det lägger vi här på plussidan!
  • Cosmos fantastiska egenskaper och potential! Han har ju tre bra gångarter och en snygg sida. Lätt för att lära sig, lätt för samling, är väldigt känslig och lyssnar på mig.(oftast!!)
  • Jag & Cosmo trivs fantastiskt bra ihop!
VAD JAG & COSMO BEHÖVER BLI BÄTTRE PÅ!
  • Sitsen Här kommer alltså resten avmin sits: Jag behöver jobba upp en bättre hållning och få bak axlarna, lossa trycket från knäna och därmed komma ner djupare i sadeln och få längre ben.
  • Cosmos mun här fick jag på förslag att byta till ett tjockare och längre bett för att han ska lita mer på det och gå med stadigare stöd.
  • Stabilitet här menar jag att vi måste bli stadigare i grunden, de första punkterna i utbildningsskalan som vi precis pratade om...
  • Cosmos mindre fantastiska egenskaper... Ja, ni som hängt med här på bloggen ett tag förstår nog vad jag menar! Bock och bus och låta matte åka till sjukhus stup i karten är inga stjärnegenskaper direkt...
Nej, det får nog räcka för nu, jobbet kallar. Cosmo får vilodag idag och går bara och njuter av solen i sin hage. Härligt!

/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0