Vacker hösttur och sen blev det marknad!

Ja, idag har vi en riktig höstdag i Rimbo! Oktober med blåst, lite regntunga moln, härligt gula och orangea löv och, viktigast av allt, Rimbo Marknad! Jag som är uppväxt i Rimbo och med föräldrarnas hus mitt i marknadens centrum har naturligtvis ett traditionsenligt firande med köp av strumpor (jag har köpt 17 par för en hundring! Till och med försäljaren tyckte det var lite väl billigt, men har man sagt ett pris så tar vi det! Flest strumpor för hundringen vinner, och jag tror de vann!), remmar och munkar. Också har jag fått en strömmingsmacka också. För att fullända tradiotionen ska man egentligen äta ärtsoppa och dricka punch framåt eftermiddagen, men jag överlåter det till övriga familjen idag eftersom jag ska åka och jobba till kvällen.

Här är lite bilder från mamma och pappas övervåning. Det här är alltså bara en bråkdel av marknadsområdet, så man kan förstå varför marknaden blir lite av Rimbos nationaldag...






Dagen började i alla fall i stallet. Cosmo fick vara kvar inne och jag och han tog en tur runt Näset. Han skrittade på i riktigt bra tempo hela tiden och tyckte det var skönt att komma ut och röra på sig. Dock fanns det lite utmaningar på vägen idag. Bland annat var det första vi mötte ett gäng dagisbarn, endast en tvärhand höga. Små raringar påbylsade en hel massa tjocka kläder så de knappt kunde röra sig och på toppen av det hela en sån där oerhört charmig reflexväst. Cosmo förstod inte alls vad det var för konstiga varelser som irrade runt i hans skog. Dessutom mötte vi en kvinna med tre skällande hundar och en katt (!) som Cosmo tittade mycket skeptiskt på.. Men trots detta klarade han allt mycket bra och när vi kom tillbaka var han alldeles nöjd med att få busa av sig sista energin i hagen. Försökte fota lite under vår härliga höstpromenad - Gick sådär när Cosmo ville fortsätta skritta på... ;)




Härlig skogsstig i vackra höstfärger och precis intill sjön!

Nej, nu är det dags för ytterligare ett marknadsvarv, ska ta en sväng åt andra hållet också!
/CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0