Vilken dag!!!

Den här dagen går till historien som en av de mest intensiva och en av de lyckligaste i hästsammanhang. Jag började i stallet vid 07:00 och fodrade alla hästar och släppte ut dem. Därefter blev det mockning av 17 boxar. Rackarns ridskolehästar, de är liksom renliga men samtidigt grisiga som bara den.. Men bra träning blir det ju i alla fall att mocka en massa! När det äntligen var klart knoppade jag Cosmos man på tio (!) minuter (orsak till att resultatet inte blev det bästa..), och därefter fick jag hjälp av Elin att lunchfodra de hästar som var ute i hagarna. Ni som bor i närheten vet vilket trist väder det var här heeeeela dagen. Regnet har silat ner utan uppehåll och vid det här laget var jag rejält blöt. Upp i ridhuset bara för att speaka inledningen av dagens KM. Mellan speakandet hann jag kasta mig ut i bilen och hämta lite torra kläder för att hinna byta om lite mellan min mikrofonpassning. Efter en stund fick jag en avbytare i speakerbåset och kastade mig tillbaka till stallet för att göra iordning Cosmo inför våra starter. Tur att han redan var ganska ren och tur att vädret ute var så dåligt (för då behövde man ju inte vara supernoga eftersom han blev smutsig, sandig och lerig därute!)

Väl ute på ridbanan övade vi oss i nya simtekniker eftersom det låg ett lager vatten över hela banan. Men trots Cosmos vanliga pessimism mot att blöta ned sig om fötterna, tog han det fint och traskade på bra. Jag hade en fin känsla i kroppen och trots att han busade lite när vi kom in i ridhuset, lyckades han hålla sig i skinnet och gick på riktigt bra klassen (LA:1) igenom. Inte ett enda hopp, inte ens ett litet bus! Vi hade ett par missar, bland annat i ryggningen (som inte alls fugerade idag, trots att det brukar gå då bra..?) och den förvända vänstergaloppen när matte slarvade och slappnade av lite väl mycket. Men jag var så lycklig att han skötte sig programmet igenom! Vi red ihop dryga 61 % och jag var lyckligare än lyckligast! Cosmo fick en massa kramar, äppelbitar och gos. Duktiga, duktiga häst!!!

Efter en stunds skrittpaus var det dags att ladda upp inför vår KM-start (LB:3) och han kändes ännu finare än inför klassen innan. Väl under programmet, kändes han riktigt fin, men min kropp började känna av en lång och intensiv dag och orkade inte hålla ihop honom riktigt. Trots detta gjorde vi en kanonritt och red ihop 64, 242%!!! Detta gav oss en andraplats i årets klubbmästerskap i dressyr på stor häst ;) Lyckan var fulländad och trots regn, rusk och mycket slitgöra blev dagen helt fantastisk! Åh, jag är nog världens lyckligaste just idag och jag har världens finaste häst! Titta själva får ni se ju!

Hela gänget från med 1-3 placerade ponnyer och hästar!
Fr vä: Elise Bohman - Quarts II (segrare ponny KM)
Charlotte Stenström - Obama (segrare häst KM)
Erica Östman - EG Pascal (andraplats ponny KM)
Jag och Cosmo!!! (andraplats häst KM)
Erica Säterli - Giggelo (tredjeplats ponny KM)
Angelica Hessler - Bluetooth (tredjeplats häst KM)


Visst klär han ganska fint i rosetten?!


Kolla in snyggingen!!!

Tack Nadja för fotograferingshjälp!

Nu är det faktiskt dags för lite sömn. Vi hörs!
/CC

Kommentarer
Postat av: Johanna Vaivot

Grattis till andra platsen! Vad kul att det gick bra för dig och Cosmo och vad fina ni är! =D

// Johanna

2010-10-25 @ 09:44:29
URL: http://ovningskor.blogg.se/
Postat av: Veronica

Veronica och Teddy gratulerar till det fina resultatet! Äntligen ger arbetet resultat! Kram

2010-10-25 @ 10:00:16
URL: http://sindarvelukas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0