Vinter?!

Det verkar faktiskt inte bättre. Inatt när jag åkte hem från jobbet (jobbar ju lite knasiga tider som ni vet) kom det faktiskt SNÖ! Tack och lov alldeles för lite för att det skulle synas på backen, men det for runt små isiga, vita flingor i luften och mötte bilrutan i natten. Nog för att jag gillar vinter och snö, men 14 oktober var kanske lite väl tidigt. Hoppas det håller sig borta till december, då tycker jag det kan bli vinter så man får lite lagom vinterväder innan julstämningen drar igång på allvar! Jag som har funderat på att lägga på ett tjockare innetäcke på Cosmo snart, får nog se till att göra det nu. Han har ju fortfarande sitt Bucas Shamrock på sig inne som bara är fleecefodrat, så det blir nog att inviga det andra täcket i helgen.

Igår kväll fick Cosmo en promenad med mamma och Benso. Han får lite lugnt nu dagarna efter Svantes behandling, imorgon tänkte jag ta lite barbackaridning i ridhuset och sen kanske tömköra på söndag. Vi får väl se hur det blir, men det är i alla fall en plan! ;)

Nej, jag måste snart åka till jobbet, så jag ska förbi stallet först och ta hand om lilla Cosmohjärtat. Gullehästen!

Förresten har vi KM i dressyr snart... Undra om Cosmo vill visa upp sin fina sida då? Jag måste förresten plugga in ett program också. Kanske man skulle passa på att rida på lång bana, typ LB:2/3? Vad tror ni?

Kram!
/CC

Kommentarer
Postat av: Carro

Nu fick jag dåligt samvete att mina små älsklingar har för tunna täcken på sig...men jag har en tendens till att övertäcka dom ;)



Åh, vad kul med tävling! Skulle vara kul att komma bort och titta och ta en fika! =)

2010-10-15 @ 11:09:37
Postat av: Angelica

Du kan väl säga till när Svante kommer nästa gång, då vill jag nog också vara med för en check igen var ett tag sen sist.. =)

Och snön får gärna hålla sig borta ett bra tag till, kylan kan hejda sig lite också tkr jag!! =p

2010-10-15 @ 13:27:38
Postat av: ja! det kan du väl göra, carro ;-) Svante kommer igen 17 nov, jag kan boka upp er om ni vill ;-) kram på er!

2010-10-17 @ 11:56:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0