Ytterligare tävlingsarrangemang avklarade


Ja, igår söndag, arrangerade vi andra omgången för ponnyallsvenskan dressyr Elit. Det vill säga Stockholms läns bästa ponnyekipage. Häftigt att se en massa söta ponnyer där ryttarna plockar fram travökningar så man bara svindlar. Speciellt en liten godkänd welshhingst, kat B, med världens gångarter var ju så söt så man bara ville ta med den hem och ha och gosa med i soffan om kvällarna! Gulle!

Jag var speaker hela dagen och är lite imponerad själv över att jag lyckades hålla mig vaken och inte göra några rejäla felsägningar med tanke på att jag jobbat till sent kvällen innan. Efter att vi avslutat tävlingarna tog jag hand om min lilla Cosmo och kände lite på honom på banan en stund. Han blir fortfarande bättre och rakt fram eller i skritten märks ingenting, men han är fortfarande inte helt fräsch i trav på böjt spår i höger varv. Ger honom lite djävulsklo nu för att se om det leder någonvart. Djävulsklo är ett naturläkemedel som utvinns av en afrikansk ört med samma namn. Verkar antiinflammatoriskt och aningen smärtstillande samt är väldigt bra för leder och muskler. Många tävlingsryttare använder det efter hårda tränings- eller tävlingspass för att förebygga muskel- och ledvärk. Hoppas att det ger något resultat, i annat fall får jag boka in en tid på klinik för att gå igenom honom ordentligt.


Eftersom ridningen blev i skritt och det var både kallt och mörkt igår, passade jag på att inviga ett skrittäcke i ull som jag införskaffade i somras. Hööks hade en kampanj där man fick det till ett mycket förmånligt pris om man handlade andra varor. Och det var ju bra, för jag behövde precis ett sånt! Täcket låg bra och var bra i storlek för Cosmo. Dessutom gillar jag att det är gjort i tunn ull - Skönt att ha under skritt och uppvärmning den kalla årstiden, när man rider fram i iskalla ridhus. Dessutom kan man lägga på ett tjockare, regntätt rid- eller ländtäcke över om man rider ut när det är riktigt kallt. Jag hörde av någon att vintern i år skulle bli den kallaste i mannaminne. Alltså kallare än förra året (när det redan var sjukt kallt!!!) och dessutom skulle det vara mindre snö än då. Iskallt och ingen snö alltså. Inte det man ser fram emot mest. Jag gillar ju vintern och snön, men jag vill inte ha alltför himla kallt och är det vinter vill man ju ha en massa snö! Jaja, vi får väl se hur det går med det där. Spekulationer är ju ingen sanning som vi vet.

Enkelt, tunnt och diskret skrittäcke. Det blir väl bra?

Nu ska jag också visa upp min fina transport, så ni vet att det är jag och Cosmo som susar förbi när ni ser ett sånt här!


Nog för nu, vi hörs!
/CC


Kommentarer
Postat av: Carro

Åh, nu blir jag avundsjuk! Vilket snyggt släp! Trodde du skulle köpa ett likadant fast i rosa ;)



Diggade även ridtäcket, själv får jag säkert nöja mig med ett reflextäcke i nån snygg orange färg :/ Men bättre det än att nåt jaktlag tar Gaily för en älg..

2010-10-05 @ 10:34:25
Postat av: Christin

:D visst är det?! Är så nöjd med mitt fina släp!



Ja, det är ju lite otäckt nu i jakttider med en massa galna gubbar med gevär som ger sig ut i skogen trots att de varken kan se eller höra ordentligt längre.. Tur att det inte är så många jägare i ridhuset så jag kan köra på med mitt svarta ;)

2010-10-06 @ 13:20:58
URL: http://ccdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0