HaltCosmo och nyinvesteringar

Ja, tyvärr har Cosmo lyckats bli halt, nu när jag var så motiverad! Mamma kände att han inte kändes helt okej i högervarv igår och tränare Anna bekräftade att han inte var helt fräsch på höger fram. Idag tog jag en promenad med honom och longerade sen på banan i båda varv för att se hur han såg ut. Han markerade inte i vänstervarv, men på böjt spår i höger markerade han lite i traven. Ser ut som att det sitter högt upp i bogen på honom. Förhppningsvis är det bara en sträckning eller så, (hagarna är leriga och Cosmo har busat en del i hagen när det har varit vägarbeten och annat i veckan) men jag ska ha lite uppsikt över honom och låta honom vila lite från ridningen närmaste dagarna för att se hur det utvecklas.

För att ägna energin åt något roligare kan jag meddela att jag igår tog med mig pappa och Roffe för att åka och titta på en trailer som legat ute i lokaltidningen ett par dagar. Ett superfint släp i rktigt toppskick, så imorgon ska jag åka dit och skriva papper, betala och ta med mig min nyinvestering hem till stallet. Härligt! Ett vitt Bojsläp är det med guldstripes på sidorna. Härligt att äntligen få sitt eget släp och slippa låna och måtta vikter åt höger och vänster. Nu måste jag bara skynda mig att ta mitt BE-körkort, så jag kan typa upp släpet och då få lasta på lite mer än jag får idag. Imorgon ska jag fota när jag hämtt det i alla fall, så får ni se!


Nog med det. Jag har tagit lite bilder idag också! Vet ju till exempel att Carro gärna vill skymta lite av nya täcket och Cosmo ville verkligen posa idag, se själva! Dessutom har jag flätat ned hans man idag så att den ska ligga lite tjusigt på en och samma sida och inte flyga över åt alla håll och kanter!







Carro får även en lite äldre bild med ett rutigt bomullstäcke som införskaffades från Börjes i somras.
Förresten får ni alla se grimman jag fick av mamma i somras när Cosmokatten hade slitit sönder sin förra.. ;)

Nej, nu är det VM på Eurosport som gäller. Edward Gal och hans fantastiska Totilas har precis avslutat en fantastisk kür... Härligt!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Då har vi samma lika transporter snart då.. =p Såg den i tidningen jag också och det såg ut som en likadan. Skönt med egen transport!!

Typiskt bara att han blivit halt nu.. =/ Går nog över fort får vi hoppas!!

2010-09-29 @ 10:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0